به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، محمد خلیل عسکری در این سفر یک روزه به میمند در جمع مدیران، معاونین و منتخبی از معلمان این منطقه گفت: اگر در حوزه آموزش و پرورش با نگاه عدالت و عدالت طلبی پیش برویم فضای جامعه فضای آرامی خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: خداوند متعال اصلی ترین مربی است به گونه ای که در هر دو صفت رحمانیت و رحیمیت بر اساس قاعده تربیت کار میکند و دنیا را همراه با ارسال پیامبران و ائمه اطهار به عنوان معلمین انسان ها خلق کرده است و قرار است با آمدن آخرین فرستادهاش جهان به سمت عدالت پیش برود.
عسکری افزود: از آنجا که فطرت همه انسانها تشنه عدالت است و در هر جای دنیا هر حرفی که منبعث از عدالت باشد به دل انسانها مینشیند و وجدانها را بیدار می کند بنابراین یکی از ماموریتهای ما در آموزش و پرورش بسط و گسترش عدالت است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه یکی از شعارهایی که دولت فعلی در گام دوم انقلاب بر روی آن تاکید دارد بحث عدالت است گفت: اگر در حوزه آموزش و پرورش زیرساخت عدالت درست نهادینه شود میتوانیم امیدوار باشیم به اینکه جامعه ما میتواند جامعهای باشد که درخت عدالت را به ثمر بنشاند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس به بیانات رهبری که فرمودند" تمامی برنامههایتان پیوست عدالت داشته باشد" اشاره کرد و گفت: این عدالت است که نماینده مدیران مدارس را آرام میکند و این بی عدالتی است که نماینده مدیران مدارس را دغدغه مند و نگران میکند.
عسکری افزود: ما در آموزش و پرورش باید در تمام حوزههای کاری خود در مباحث نیروی انسانی و امکانات به سمت عدالت حرکت کنیم که اگر با نگاه عدالت و عدالت طلبی پیش برویم فضای جامعه فضای آرامی خواهد شد.
وی گفت: آموزش و پرورش در دولت فعلی قرارگاهی به نام" قرارگاه عدالت تربیتی" راه اندازی کرده است که بتواند نقاط کوری که از بعضی از چشمها مغفول بوده را پیدا و رفع کند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس یکی از ویژگی های مدرسه صالح را انعطاف پذیری دانست و گفت: در این مدارس دانش آموز و معلم باید شناور بتواند خواستههای خود را در چارچوب فرایند نظام تربیتی ما اجرا کند.
عسکری افزود: محور کار تربیت در مدرسه معلم است و اگر معلم توسط مدیر دیده شود کار به فرجام میرسد.
وی به تلاشهای خود جوش معلمان در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: آموزش حضوری نیز به عنوان یک حرکت جهادی و جاوید معلمان بود که حتی در دوران کرونا نیز در بعضی مدارس آموزش حضوری تعطیل نشد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه باید فرصت معلمی را قدر بدانیم گفت: اگر ما شان خود را حفظ کنیم حتما جامعه نیز چند برابر به این مهم خواهد پرداخت.
عسکری در پایان گفت: در تلاشیم که دغدغههای معیشتی، مشکلات تجهیزاتی و امکانات را در حد توان و با تمام وجود دنبال کنیم.
در ابتدای این جلسه، دکتر فروردین؛ نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد، فراشبند و قیرکارزین در مجلس شورای اسلامی و نگهبان، رئیس اداره اموزش و پرورش میمند نیز سخنرانی داشتند.
همچنین پنج تن از مدیران و معلمان منطقه میمند نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
رتبهبندی و تسریع در اجرای آن، کمبود نیروی انسانی، ضرورت آموزش نیروی انسانی، کمبود تجهیزات و اعتبارت مالی در مدارس، انتقاد از سامانههای متعدد فناوری و تغییر مکرر آنها، صدور بخشنامه و برنامههای مکرر از اداره کل، ضرورت حضور مشاور در مدارس ابتدایی، کمبود نیروی خدماتی در مدارس، افزایش تراکم دانش آموز در کلاس درس از عمدهترین مطالب و مواردی بود که نمایندگان فرهنگیان میمند به آن اشاره کردند.
همچنین مشکلات نقل و انتقال نیروهای غیربومی، ضرورت حمایت های حقوقی و قضایی از معلمان، فرسودگی ساختمان مدارس، عدم دسترسی به اینترنت، توسعه متوازن رشته های تحصیلی، تغییر وضعیت استخدامی نیروهای خدماتی، لزوم فعال سازی مرکز اختلالات یادگیری دانش آموزان نیز از مواردی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.
خاطر نشان میشود: مدیر کل آموزش و پرورش فارس در بدو ورود خود به میمند در یادمان شهدای گمنام این منطقه حضور یافت و به مقام شامخ شهدای این شهر خصوصا شهدای دانش آموز و فرهنگی ادای احترام کرد.
عسکری همچنین از پروژههای مختلف آموزشی، پرورشی و ورزشی آموزش و پرورش میمند شامل: مدارس زینب کبری، نرجس، طالقانی، زمین پیشنهادی محل احداث استخر، ساختمان پژوهش سرا و کارگاه تولید ظروف گلاب گیری برای توسعه این رشته در هنرستانهای این منطقه بازدید کرد.
همچنین سه تیم از کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز همزمان با بازدید مدیرکل از اداره، مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش میمند بازدید و از نزدیک روند فعالیت های آموزشی، پرورشی، ورزشی و امورات اداری و مالی در این منطقه را ارزیابی کردند.