رییس سازمان عقیدتی ارتش:

ارتقای توان رزمی و تقویت اراده ها در سایه قرآن میسر است

حجت الاسلام محمدحسنی با اشاره به تمسک به قرآن در میان فرماندهان و تکاوران دفاع مقدس و تاثیر این امر در پیروزی آنها در برابر دشمن گفت: اگر به دنبال ارتش مقاوم، شجاع و جسور هستیم، باید به دنبال ارتقای توان رزمی مجاهدان در سایه قرآن باشیم.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر ارتقای توان رزمی و تقویت اراده ها در سایه قرآن میسر است

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، حجت الاسلام محمدحسنی در آیین اختتامیه جشنواره قرآنی تنویر با تسلیت ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: امام هفتم 55 سال زندگی کردند که 35 سال از عمر با برکت ایشان در منصب امامت بود و در زمانی که ایشان این مسند را به عهده داشتند یکی از خفقان آمیزترین زمان های حکومتی محسوب می شود. این امام بزرگوار بیشترین عمر خود را در زندان گذراندند و از این زندان به زندان دیگر تغییر مکان داده می شدند.

رییس سازمان عقیدتی ارتش تصریح کرد: فضای آن روز جامعه استبدادآلود بود و امام مسلمین سال های متمادی را در زندان به سر بردند و جامعه نتوانست کاری برای ایشان انجام دهد. فضای امامت امام موسی کاظم یکی از سخت ترین فضاهای خلفای عباسی بود و مهمترین رسالت ایشان صیانت از اسلام ناب و تشیع بود.

حجت الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: امام موسی کاظم (ع) به دنبال کاری بود تا اسلام از دست نرود و شیعیان ریشه کن نشوند زیرا برنامه بنی عباس حذف شیعه از صحنه روزگار بود اما اقدامات مدبرانه امام هفتم مانع از این کار شد.

وی اظهار کرد: امام هفتم دو راهبرد را در صیانت از شیعه به کار بردند و درس بزرگی برای همه ما و کسانی هستند که در کشورهای خود مظلومانه با فرهنگ شیعه زندگی می کنند. راهبرد نخست امام تقیه بود و سعی کردند شیعه ها شناخته نشوند. راهبرد دوم تاسیس شبکه وکالت بود که از این طریق پیروان امام با ایشان ارتباط داشتند و احکام و دستورات را می آموختند و از این طریق آن را نشر می دادند البته امام بهانه ملاقات با مسلمانان را از دشمن گرفته بود و از طریق تاسیس شبکه وکالت ارتباط با دوستداران خود داشتند. امام موسی کاظم از این طریق توطئه های دشمنان را خنثی کردند.

وی در مورد جایگاه قرآن خاطرنشان کرد: آخرین کتاب آسمانی که به دو صورت دفعی، یکجا و یکباره در شب مبارک قدر و به شکل دوم به صورت اقتضایی بر سینه پاک پیامبر اکرم (ص) نازل شده است، قرآن کریم است. قرآن گواه جاودانه بر حقانیت رسول خدا است.

حجت الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: قرآن تنها معجزه ماندگار و واقعی رسول خداست که در گذشته، حال حاضر و تا دامنه قیامت معجزه الهی و سند گویای حقانیت رسول خداست.

وی ادامه داد: این کتاب مقدس و نورانی در میان سایر کتاب های آسمانی مانند زبور، صحف ابراهیم، تورات و ... از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است.

حجت الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: جایگاه قرآن در مقایسه با سایر کتب الهی ممتاز و منحصر به فرد است و یک کتاب آسمانی بدون تحریف توان مقایسه با قرآن را ندارد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: جایگاه قرآن برای تمام بشریت است اما برای مسلمانان در خط مقدم واجب و لازم است تا با ویژگی های قرآن آشنا شوند زیرا کتاب قرآن تضمین کننده دنیا و آخرت ما است و تنها کتابی است که خواندن، نوشتن، حفظ کردن و نگاه کردن به خطوط آن و حتی گوش کردن به قرائت آن از ثواب ها و فضایل شگفت انگیزی برخوردار است.

وی با اشاره به احادیثی از رسول خدا در مورد جایگاه قرآن و یادگیری و آموزش آن اظهار کرد: رسول خدا فرمودند هر کس قرآن را برای یادگیری معارف دینی بخواند برای او پاداشی نیست جز مانند پاداش تمام فرشتگان الهی و در جای دیگر فرمودند هر کس قرآن را بیاموزد و به دیگران آموزش دهد در بهشت پاداشی بالاتر از آن نیست.

وی گفت: امروز جهان برای خوشبخت شدن راهی جز بازگشت به قرآن ندارد و برای برون رفت از بحران های جهانی بازگشت تمام بشریت به قرآن کریم لازم و ضروری است.

وی اظهار کرد: هر کس اهل قرآن باشد، برکاتی در زندگی اش پیدا می شود که در ارتباط با هیچ کتابی وجود ندارد. افزایش خیر در خانواده های قرآنی و تنظیم روابط اعضای خانواده با یکدیگر از جمله برکات قرآن در خانواده ها است. قرآن وسیله نزول خیر بر خانواده ها است و دل های مرده را زنده می کند و تمام مسایل حاشیه ای را خنثی می کند. دفع و رفع فتنه ها از دیگر برکات قرآن است.

حجت الاسلام محمدحسنی ادامه داد: اگر می خواهید فضای زندگی و کار خود از این برکات برخوردار باشد، باید فضای خدمت و خانواده قرآنی باشد.

وی با تاکید بر تکریم فعالان قرآنی و تشویق آنها یادآور شد: تکریم موثر فعالان قرآنی، حمایت موثر از آموزش ها و همایش های قرآنی از جمله راهکارهای ترویج فرهنگ قرآنی است.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه های صیانت از نظام و امنیت مردم و تمامیت ارضی توپ و تانک و هواپیما است، تصریح کرد: بالاترین مولفه ارتقای توان رزمی تقویت اراده هاست که این مهم در سایه قرآن محقق می شود. اگر در زمان جنگ تحمیلی تکاوران دست خالی در برابر دشمن ایستادند در سایه قرآن بود. اگر در دنیا جنگی می شود مردم از آن فرار می کنند اما در دفاع مقدس مردم به سمت جبهه ها فرار می کردند که این جایگاه نشان دهنده جایگاه تمسک به قرآن و تقویت اراده ها در سایه قرآن است.

وی گفت: اگر به دنبال ارتش مقاوم و شجاع هستید، باید به دنبال ارتقای توان رزمی مجاهدان در سایه قرآن باشید.

حجت الاسلام محمدحسنی خاطرنشان کرد: از بین بردن موانع حضور فعال قرآنیان، برجسته سازی چهره های قرآنی در پایگاه های مختلف نظامی، اولویت انتصابات در چهره های قرآنی، توجه ویژه به تربیت دانشجویان قرآنی و تربیت ملوانان، ناوبران و فرماندهان قرآنی همگی با ترویج فرهنگ قرآن میسر می شود. باید در انتصابات چهره های قرآنی بر افراد دیگری با شرایط مساوی اولویت داشته باشند و فعالان قرآنی اجازه حضور در جلسات قرآن را به راحتی داشته باشند تا شاهد تربیت ملوانان و فرماندهان قرآنی در جامعه باشیم و از سوی دیگر سرمایه گذاری بر روی فرزندان در خانواده ها از دیگر راه های ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها