آرمان ملی؛

مدیر منتقدی که قائم مقام شد

پس از تکذیب و تاییدهای زیاد، با حکمی از سوی پیمان جبلی، وحید جلیلی قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول در این سازمان شد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر مدیر منتقدی که قائم مقام شد

به گزارش خبرنگاران گروه فرهنگ، هنر و رسانه گزارش خبر، در حکم جلیلی آمده که انتظار می رود برای انجام مأموریت‌های ذیل تلاش نمایید:« بسیج حداکثری ظرفیت‌های ارزشمند داخل و خارج سازمان برای ارتقاء محتوایی و کیفی برنامه‌ها مطابق مأموریت‌های چهارگانه سازمان در حکم مقام معظم رهبری (مدظله العالی): دانشگاه آگاهی و معرفت، آوردگاه جنگ نرم و مقابله با تحریف و تفتین، آسایشگاه چشم و دل برای بهره مندی از زیبایی‌ها و هنر و قرارگاه پراکندن امید و نشاط - پیگیری برای اجرای تحول در ساز و کارها، محتوا و کیفیت تولیدات نمایشی با نگاه به راهبردهای کلان رسانه ملی- بازتعریف و فعال سازی هدفمند چرخه «طراحی - تولید- پخش – بازخورد» به‌منظور تقویت یکپارچگی راهبردی - کاهش موازی‌کاری‌ها، چابک‌سازی و هم افزایی حداکثری شبکه‌های سیما و صدا - طراحی و اجرای ساز و کارهای مناسب برای ارتقاء کیفی نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی در رسانه ملی - ارتقای هویت محوری و عدالت گستری در رویکردها، برنامه‌ها و ساز و کارها. همه معاونت‌ها و بخش‌های سازمان در انجام مأموریت‌های یادشده حداکثر همکاری و هماهنگی را مبذول خواهند داشت.»

منتقدی که قائم مقام شد

نکته قابل تامل اینجاست که وحید جلیلی از منتقدان عملکرد صداوسیما بوده و 22 فروردین 90 سایت بولتن نیوز نوشت:« هفت به‌عنوان مهمترین برنامه سینمایی تلویزیون، قرار بود از حضور یک مهمان استفاده کند و یاد و خاطره مرتضی آوینی را گرامی بدارد اما نتوانست از وحید جلیلی برای گرامیداشت این شهید استفاده کند.

با پیگیری های خبرنگار ما، روشن شد که مهمان دعوت شده برای این برنامه وحید جلیلی بوده که علی‌رغم هماهنگی اولیه با وی، در آخرین گفت‌وگو، عوامل برنامه به وی اعلام کردند که ممنوع التصویر است و نمی تواند دراین برنامه حضور یابد. آخرین حضور سردبیر ماهنامه فرهنگی «راه» در تلویزیون مربوط به برنامه دیروز امروز فردا است كه با انتقادهاي صريحي از صداوسيما همراه بود و احتمال دارد وی به‌دلیل سخنانش در این برنامه ممنوع التصویر شده باشد»

اردیبهشت 91 وحید جلیلی خطاب به ضرغامی گفت:«‌تقاضای مناظره‌ای از آقای‌ضرغامی شد که ایشان با کمال کم‌رویی این درخواست را بایکوت کردند. یک بار وقتی خانم بازیگری به نبودن عکس خود در تیزر فلان سریال اعتراض کرده بود آقای ضرغامی بارها مصاحبه کرد تا از دل آن بازیگر دربیاورد و واکنش نشان داد. حال چند روز است که 20 رسانه نامه زده‌اند و ایشان خود را در جایگاهی نمی‌بیند که بخواهد جواب دهد.»

8 خرداد 95 هم گفته بود:« چقدر دوست داشتم امروز آقای جیرانی حاضر به مناظره با من می شد تا حرف هایی که زده شد را جواب می‌دادم. در دورانی که فریدون جیرانی، صدها ساعت آنتن زنده را در اختیار داشته و به دفاع از جشنواره ها می پرداخت، ضرغامی ما را در سازمان صداوسیما ممنوع‌الورود کرده بود. آمار ارائه کنیم که چقدر ایشان از آنتن رسانه ملی برای بیان افکارش استفاده کرده، و چقدر این آنتن در اختیار مخالفان جشنواره‌های خارجی قرار گرفته است.»

شعارهای جلیلی مردم پسند است؟

وحید جلیـــلی پیش از ایـــن در نقد صداوسیما گفته بود:« سازمان صدا و سیما ورود خوبی به الگوهای خانوادگی نداشته و افزود: زن مسلمان از جنبش تنباکو در صحنه حاضر بوده ولی چقدر از این موضوعات در صدا و سیما ساخته شده‌اند؟ رسانه ملی اگر سوژه می‌خواهد، چرا از این همه سوژه‌های جذاب استفاده نمی‌کند؟ وقتی صدا و‌سیما در این زمینه درست عمل نکند برخی افراد که نسبتی به انقلاب و اسلام ندارند وارد برنامه سازی می‌شوند.»

اکنون زنان در انتظار هستند تا مشاهده کنند جلیلی نگران از مغفول ماندن زنان در برنامه‌های صداوسیما چه تدبیری برای رفع مشکل دارد؟ یا گفته بود:« برخی از طنزنویسان که رسانه ملی آن‌ها را به صدر برده و میلیون‌ها تومان برای آثارشان هزینه کرده از نشریات روشنفکری انتخاب شده‌اند. این در حالی است که طنزنویسان حزب‌الهی که طنزشان بهتر هم بوده به کار دعوت نشده‌اند.»

بازار گرمی وحید جلیلی برای طنزنویسان دلواپس هم محل تامل است. او با نگاهی به علایق جامعه به‌خوبی در خواهد یافت که سلیقه اکثریت جامعه با آنچه او در نظر دارد، تفاوت‌های زیادی دارد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها