یادداشتی از اکبر حیدریان مدیرکل خانه ایثارگران استان تهران؛

ویژگی های نهان و آشکار، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

از جمله کارکردهای یک سند راهبردی، استاندارد سازی حرکت جمعی یک ملت ، پیوند زدن حال و آینده آن ، برجسته سازی آرمان های مشترک ، وحدت بخشی و ایجاد انسجام، افزایش قدرت برخورد با مشکلات، الهام بخشی به ذینفعان و معنابخشی و... است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر ویژگی های نهان و آشکار، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

به گزارش خبر، اکبر حیدریان مدیرکل خانه ایثارگران استان تهران در یادداشت ارسالی به پایگاه خبری گزارش خبر با موضوع "ویژگی های نهان و آشکار، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی" آورده است

سند راهبردی بیانیه گام دوم را می توان طلیعه چشم اندازسازی از گفتمان متعالی انقلاب اسلامی برای آینده انقلاب و کشور و همچنین سرآغاز عملی شدن آرمان های اصیل انقلاب پس از طی مراحلی همانند شکل گیری و تثبیت دانست.

این بیانیه، علاوه بر اینکه مخاطبان و تصمیم سازان را در فهم علمی بیانیه یاری می رساند، بیانگرآن است که صورت بندی ساختار و متن بیانیه از پیوستار منطقی و روشمندی آینده نگارانه برخوردار است.

بیانیه گام دوم انقلاب با روندپژوهی مختصر تاریخ انقلاب و ترسیم وضعیت کشور شروع می شود و پس از طی گام هایی همانند تبیین ارزش ها ، ترسیم محیط ایده ال، شناسایی پیشران های شکل دهنده به آینده انقلاب اسلامی، به خلق چشم انداز اصلی انقلاب که همانا دستیابی به تمدن نوین اسلامی است، می پردازد.

در تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب، تصویر آینده مطلوب برای نظام اسلامی (تمدن نوین اسلامی) توسط رهبری انقلاب به صراحت بیان و برجسته سازی شده است و حتی ایشان گام هایی را برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی مشخص کرده اند.

به نظر می رسد در سند چشم انداز آتی نظام، ضمن برجسته سازی آینده مطلوب نظام اسلامی، تدوین راهبردهایی برای دستیابی به آن ، امری لازم و ضروری است.

همانگونه که تصریح شد، بیانیه گام دوم به لحاظ سبک نگارشی، با بهره گیری از مواردی نظیر غرورآفرینی و قدرت انگیزش قوی و جلب مشارکت همگانی برای دستیابی به اهداف مورد نظر، توانسته خود را هم ردیف اسناد راهبردی معتبر قرار دهد.

از طرفی این بیانیه با برخورداری از ویژگی های اسناد راهبردی، به شکل جامعی مسائل و موضوعات پیش روی انقلاب اسلامی و ارزش ها و آرمان های آن را مورد توجه قرار داده است.

در واقع بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک سند راهبردی توانسته با بهره گیری از عصاره ای از ویژگی ها و ساختارهای راهبردی، چشم انداز آینده انقلاب اسلامی را به صورت گام به گام برای مخاطب ترسیم نماید.

از جمله کارکردهای یک سند راهبردی، استاندارد سازی حرکت جمعی یک ملت ، پیوند زدن حال و آینده آن ، برجسته سازی آرمان های مشترک ، وحدت بخشی و ایجاد انسجام، افزایش قدرت برخورد با مشکلات، الهام بخشی به ذینفعان و معنابخشی و... است.

دقت و تأمل در کارکردهای بیانیه گام دوم انقلاب و گفتمان حاکم بر آن نیز نشان می دهد که این بیانیه تمامی کارکردهای اسناد راهبردی را داراست و تحلیل این کارکردها نیز برای درک مطلوب تر بیانیه گام دوم امری لازم است و پرداختن به آن مجال دیگری می طلبد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها