پویش 25 درجه

یکی از مهم‌ترین راه‌های مدیریت مصرف برق، استفاده صحیح از وسایل سرمایشی است. تنظیم دمای کولر روی ۲۵ درجه می‌تواند بین ۱۰ تا ۱۵ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی ایجاد کند و به کاهش فشار بر شبکه برق کمک کند.
خادمان صنعت برق در سخت‌ترین شرایط و گرمای طاقت‌فرسای تابستان، شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا برق خانه‌ها، مراکز درمانی و خدماتی، صنایع و دیگر بخش‌های حیاتی کشور، پایدار بماند.
به مناسبت «هفته صرفه‌جویی در مصرف برق؛ همدلی برای روشنایی ایران»، در این قسمت از پادکست نبض تهران از پویش «۲۵ درجه؛ قرار همدلی» و نقش مشارکت مردم در مدیریت مصرف برق می‌گوییم؛ از تنظیم دمای کولر روی ۲۵ درجه تا رعایت راهکارهای ساده‌ای که به پایداری شبکه برق کمک می‌کند.
صنعت برق، تمام قد و با تمام توان، شبانه‌روز پای کار ایستاده تا شبکه پایدار بماند.
قراره با هم، یه حال خوب بسازیم یه قرار ساده، یه حس عمیق، یه همدلی موندنی.
محمود محمودی سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در آیین پیوستن به «پویش 25 درجه؛ قرار همدلی» بر لزوم مشارکت همگانی در برنامه‌های مدیریت مصرف به منظور عبور موفق از اوج بار تابستان تاکید کرد و گفت: هم اکنون و در آستانه آغاز فصل گرما، کشور با 5000 مگاوات ناترازی مواجه است که آسیب به زیرساخت‌های صنعت برق در ایام جنگ، در بروز این ناترازی بی تأثیر نیست.