با حضور ویدیوکنفرانسی «مخبر»؛

آغاز عملیات اجرایی شهرک تخصصی زنجیره مس در لامرد

عملیات اجرایی شهرک تخصصی مس لامرد با حضور ویدیوکنفرانسی محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و معاون وزیر صمت در منطقه ویژه اقتصادی لامرد آغاز شد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه

به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت گزارش خبر، عملیات اجرایی شهرک تخصصی زنجیره مس لامرد با حضور ویدیوکنفرانسی محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و معاون وزیر صمت در منطقه ویژه اقتصادی لامرد آغاز شد.

این ابرپروژه تولید مس که از خدمات دولت شهیدجمهور می باشد موجب شکوفایی صنعت جنوب کشور در لامرد می شود و همین ابر باعث شده تا عملیات اجرایی شهرک تخصصی زنجیره مس با هدف جهش تولید و توسعه این صنعت در پایین دست، با راهبری ایمیدرو و با حضور سرپرست ریاست جمهوری، معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایمیدرو، دکتر موسوی نماینده مردم در مجلس، دکتر شیخ نیا معاون اقتصادی استاندار و سایر مدیران استانی و شهرستانی امروز سه‌شنبه (۱۲ تیر ماه ۱۴۰۳) در لامرد شد.

محمدرضا موثقی نیا رئیس هیئت عامل ایمیدرو در این آیین که در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد برگزار شد اظهار کرد: این رویداد مهم به دلیل دید بلند آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید کشور است و این یکی از پروژه های ماندگار شهید جمهور می باشد که امروز در لامرد آغاز شد.

وی با بیان اینکه توسعه زنجیره مس به ویژه در پایین دست از اولویت های ایمیدرو محسوب می شود اظهار کرد: طی سال های گذشته برای پرهیز از خام فروشی همایش های متعددی در سطح کشور برگزار شد که این مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده و هست.

وی گفت: مس یک موقعیت فوق العاده در دنیا دارد که هم اکنون ۲۰میلیارد تن ذخیره سنگ مس اکتشافی در کشور داریم که تا قبل از انقلاب نداشتیم و سالیانه ۳۰۰هزار تن کاتد مس تولید می شود که به همت تمامی دوستان بعد از انقلاب انجام شده است.

وی افزود: روییدا آغاز فعالیت شهرک تخصصی زنجیره مس که گام دوم مس برای اینکه ذخایر را به ارزش افزوده برسانیم باید به آن توجه جدی کرد.

موثقی نیا ادامه داد: در محصولات جانبی مس عناصری ارزشمندتر از طلا وجود دارد و این عناصر را با فرایند تولید و فراوری چه سریعتر محقق کنیم.

محمدرضا موثقی‌نیا با بیان اینکه افزایش سرمایه شرکت توسعه زنجیره مس در حال پیگیری است، ادامه داد: در جهت توسعه این شهرک باید نسخه واحدی برای ایجاد و استقرار صنایع زنجیره مس در اختیار باشد تا برنامه ها هدفمند دنبال شود.

این مقام مسئول اعلام کرد: طرح توسعه صنعت مس در راستا “جهش تولید” خواهد بود و از اهمیت بالایی برخوردار است به گونه‌ای که بازار هدف، نوع تولید محصول و گرفتن سهم از تولید محصولات “ تکنولوژی” از اولویت‌های ایمیدرو برای استقرار صنایع در شهرک زنجیره صنایع پایین دستی مس محسوب می شود.

وی با اشاره به الزامات راه اندازی این شهرک، گفت: تمامی فرآیندهای پایین دست مس داریم و هیچ مشکلی نداریم و‌ افراد خبره معدن، نیروی انسانی و.. داریم و تمامی ذخایر را به ارزش افزوده برسانیم و کامی در اثربخشی پیشرفت کشور شود.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف محدوده های امیدبخش مس یکی از عوامل راهبردی و مهم برای تحقق این مهم است افزود: در حوزه اتصالات مسی، خط تولید اسید فسفوریک و استفاده در خودرو و... هماهنگی شده است.

موثقی نیا ادامه داد: در این زمینه ایمیدرو مطالعات جانمایی را در دستور کار قرار داده است تا موقعیت های مناسب ایجاد این شهرک در نقاط مختلف کشور را شناسایی و در دستور کار قرار دهد که اولین نقطه شهرستان لامرد در جنوبی ترین منطقه استان فارس و در دل منطقه ویزه اقتصادی لامرد است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به اهمیت تامین نیروی انسانی متخصص در این شهرک، اظهار داشت: ایمیدرو آمادگی دارد تا در تامین نیروی انسانی متخصص و مجرب حمایت های لازم را داشته باشد.

به گزارش محمود صابری زاده خبرنگار شهرستان لامرد ومهر، این ابرپروژه در زمینی به مساحت هشتصد هکتار و اعتباری افزون بر چهار میلیارد دلار فعالیت اجرایی اش در منطقه اقتصادی لامرد آغاز شد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها