به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، وحید بهفر سرپرست شرکت گاز این استان گفت: مطابق نقشه استراتژی شرکت گاز استان فارس و هدف کلان ارتقای سطح رضایتمندی مشترکین و نمایندگان جامعه، اندازهگیری و سنجش میزان رضایتمندی از اقدامات ضروری برای حرکت در مسیر نقشه راه سازمان می باشد.
بهفر ضمن اشاره به تمدید استانداردهای ایزو ۱۰۰۰۴ ( استاندارد مدیریت رضایتمندی مشتریان ) و ایزو ۱۰۰۰۲ ( استاندارد مدیریت شکایات ) در این شرکت اظهار کرد: این طرح هر ساله توسط واحد روابط عمومی با بکارگیری مشاوران خبره در این زمینه و بر اساس خواسته ها و انتظارات ذینفعان در بخش های مشترکین (با بخش بندی های عمده و جزء)، همسایگان، نمایندگان جامعه، مراجعین، پیمانکاران و تامین کنندگان برنامه ریزی و اجرا میشود و پس از تحلیل نتایج، اقدامات اصلاحی برای افزایش سطح رضایتمندی از ذینفعان تعریف میشود.
وی افزود: روش در این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و ابزار به کار گرفته شده در آن، پرسشنامه بوده که منطبق با نظامنامه ابلاغی به صورت حضوری (در بخش مراجعین و همسایگان تاسیسات) و الکترونیک با استفاده از تبلیغات اینترنتی و ارسال پیامک و بر اساس جدول مورگان و بررسی آمار توصیفی و تحلیلهای استنباطی انجام شده است.
نتایج به دست آمده از تحلیل دادههای حاصل از ۹۸۲۰ پرسشنامه معتبر تکمیل شده در محدوده استان فارس با جامعه آماری بیش از یک میلیون و هفتصد هزار مشترک حاکی از آن است که رضایت ذینفعان این شرکت بطور میانگین از ۷۸٫۳۲ درصد در سال گذشته به ۸۲٫۷۵ درصد در سال جاری افزایش داشته است.
نتایج سنجش رضایتمندی ذینفعان سال ۱۴۰۲ بصورت بخشی نشان می دهد که در بخش مشترکین جزء ۸۵ درصد، در بخش مشترکین عمده ۸۶ درصد، در بخش نمایندگان جامعه ۸۶ درصد، در بخش همسایگان تاسیسات ۸۹ درصد، در بخش مراجعان و متقاضیان مناطق گازرسانی شیراز ۸۳ درصد، در بخش تامین کنندگان و پیمانکاران ۶۶ درصد رضایت بوده که حاکی از رضایت قابل قبول ذی نفعان از عملکرد شرکت گاز استان فارس می باشد.
از اقدامات شاخص این شرکت به منظور افزایش رضایت ذینفعان می توان به پوشش حداکثری گازرسانی در استان طی سالیان اخیر و توسعه خدمات الکترونیک به منظور کاهش هزینه و زمان ارائه خدمات نام برد.
همچنین راه اندازی سامانه ارسال پیامک قطع گاز به مشترکین با استفاده از اطلاعات منطقهای در شهر شیراز به منظور اطلاع رسانی های عملیات وصل به گاز و تعمیرات و قطعی گاز، نظارت مستمر و واقعی بر عملکرد دفاتر پیشخوان، آموزش دورههای حقوق شهروندی به همکاران در بخشهای مرتبط با ارباب رجوع، تلاش در جهت کاهش مدت زمان از دیگر موارد موثر در ارتقای رضایت مشترکین می باشد که طی فرآیندهای سنجش رضایتمندی مشترکین بعنوان اقدامات اصلاحی پیاده سازی و در شرکت گاز استان فارس اجرا شده است.
مدیر عامل شرکت ضمن اشاره به اینکه افزایش رضایت مشتریان از عملکرد سازمان از دستاوردهای مهم شرکت گاز استان در دوره دولت سیزدهم است و با درخواست از ذی نفعان شرکت برای مشارکت حداکثری در این طرح ها و ارائه نیازها و انتظارات خود از شرکت در قالب پیشنهادات و انتقادات تصریح کرد: شرکت گاز استان فارس در کنار تأمین گاز ایمن و پایدار و گازرسانی به اقصی نقاط استان، افزایش سطح کیفی عملکرد و به تبع آن افزایش رضایتمندی ذینفعان را سرلوحه کار خود قرار داده و در همین راستا طرح مذکور در سطح استان هر ساله اجرا می شود که امیدواریم با نقد و بررسی نتایج و شناخت نقاط ضعف و قوت و به دنبال آن تعریف و اجرای پروژه های بهبود بتوانیم رضایت حداکثری ذینفعان را بدست آورده و شرکت را در جهت تعالی و پیشرفت هر چه بیشتر سوق دهیم.