در نشست با اصحاب رسانه مطرح شد؛

سند تمامی ماشین آلات موقوفه لامرد صادر شده است

رئیس هیئت امنای موقوفه ماشین آلات راهسازی شهرستان لامرد گفت: سند تمامی ماشین آلات موقوفه لامرد صادر شده و دستگاه های موقوفه در سرتاسر شهرستان در حال عمران و آبادانی است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر سند تمامی ماشین آلات موقوفه لامرد صادر شده است

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، حجت الاسلام سیدمحمدجواد اسدی امام جمعه موقت لامرد و رئیس هیئت امنای موقوفه ماشین آلات راهسازی لامرد در جمع اصحاب رسانه به تشریح کارهای صورت گرفته پرداخت و اظهار کرد: تنها موقوفه ماشین آلات راهسازی کشور، موقوفه ماشین آلات راهسازی لامرد است که توسط خیرین عزیز در دهه ۶۰خریداری شد و وقف نامه آن توسط معاون اوقاف کشور نوشته شد که وقف عمران و آبادانی شهرستان لامرد گردید.

وی افزود: هیئت امنای این موقوفه راهسازی پنج نفر می باشند که به پیشنهاد شورای شهر و تاییدیه امام جمعه محترم (بعنوان تعیین هیئت امنا) و معرفی به اداره اوقاف کشور برای بازه زمانی پنج ساله انتخاب می شوند که شرح وظایف هر یک از اعضا نیز در وقف نامه شرح داده شده است.

وی با بیان این مطلب که در سال گذشته از متولیان این موقوفه بعنوان متولیان برتر کشور شناخته شده، خاطرنشان کرد: جمع آوری و ساماندهی این دستگاه ها با دلسوزی یادگار دوران دفاع مقدس زنده یاد حاج غلامرضا صفری و در زمان امامت جمعه حاج آقا حسین زاده در سال ۹۸ آغاز شد که بنده نیز وارد این مجموعه و پی گیر امورات شدیم.

حجت الاسلام اسدی تصریح کرد: در دروان زنده یاد حاج آقا شهیدی امام جمعه وقت لامرد، و دیگر مسوولان و دلسوزان وقت آن زمان به دلیل این که لامرد یک منطقه محروم و فاقد امکانات اولیه بود با رایزنی هایی که با خیرین انجام شد این مهم محقق، و دستگاه ها یکی پس از دیگری خریداری شد.

وی با بیان این مطلب که برای تهیه وخرید این ماشین آلات مرحوم حاج سیدحمزه فرزانه و بعضی افراد دیگر در این زمینه نقشی موثر داشته اند تصریح کرد: آقای رفیعی رئیس وقت جهادسازندگی شهرستان لامرد با کمک مردم و خیرین نیز هزینه خرید بخشی از ماشین آلات بنز جمع آوری و حواله خرید گرفتند که تمامی این دستگاه ها در اختیار جهادسازندگی لامرد بوده که بخشی از درآمد آن نیز به خرید ماشین آلات دیگر صورت می گرفته است.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰، پس از فوت مرحوم جهانبانی و صفری تمامی دستگاه ها شناسایی و جمع آوری شد و پس از آن بازسازی و مرمت دستگاه ها در دستور کار قرار گرفت.

اسدی ادامه داد: از ۱۹ دستگاه موجود، ۱۲ دستگاه آن کاملا احیا شده که دو دستگاه دیگر نیز در شرف راه اندازی می باشد که جمعا قریب به ۷میلیارد تومان تا به امروز هزینه تعمیرات اساسی این دستگاه ها شده است.

امام جمعه موقت لامرد گفت: تمامی اسناد این دستگاه های موقوفه به نام دولت بود و روند اداری دنبال نشده بود که بیش از یک ونیم سال پی گیری مجدانه، بالاخره سندها به نام موقوفه صادر شد.

وی با بیان این موضوع که قریب به ۸۰۰ میلیون تومان برای تجهیز کارگاه این ماشین آلات هزینه شده تصریح کرد: بیش از ۱۴ نفر از نیروهای خوب و پا به کار فنی در این کارگاه ماشین آلات در حال انجام خدمت هستند که تا به امروز در بحث حقوق و مزایا معوقه ای نداشته و به موقع پرداخت می شود.

وی، با بیان اینکه حجت الاسلام حسین زاده احیاگر ماشین آلات موقوفه در لامرد شد خاطرنشان کرد: تا به امروز بیش از یک میلیون متر مربع در روستاهای کم برخوردار شهرستان زیرسازی صورت گرفته و سپس آسفالت شده است.

وی گفت: ارائه خدمت به ۱۵ مورد از حسینیه ها و مساجد و اماکن فرهنگی، مذهبی منطقه، تعریض ۱۳ کیلومتر جاده روستایی کال که ۵۰ میلیارد تومان راه و شهرسازی هزینه کرده است.

او افزود: فاز یک بلوار معلم شهر لامرد، لایروبی رودخانه ها در سیل ۹۹و ۱۴۰۰، از بین بردن خسارت ها در زمان سیل، اجرای زیرسازی زمین چمن های شهرستان، اصلاح راه ها و معابر روستاهای فاقد کد شهرستان بخشی دیگر از اقدامات صورت گرفته است.

حجت الاسلام اسدی، با اشاره به اینکه دستگاه‌های خیریه بعد از سال‌ها بلااستفاده بودن، با راه اندازی این ماشین آلات این روزها در جای جای شهرستان در حال عمران و آبادانی هستند، افزود: این اقدامات در راستای عمل به وقف نامه طبق درخواست‌های مردمی و نهادهای متولی دولتی با موافقت هیئت امنا در حال انجام است.

وی با بیان این مطلب که روند خدمت رسانی به مناطق محروم شهرستان اولویت کاری هیئت امنا است، خاطرنشان کرد: ماشین آلات راهسازی عملیات بازگشایی و بازسازی جاده دسترسی به مزارع مردم خیرگو که در سیل تخریب شده بود را نیز انجام داده است.

رئیس هیئت امنای موقوفه ماشین آلات راهسازی لامرد در پایان اظهار کرد: تعداد پنج دستگاه از دستگاه های موقوفه نیاز به راه اندازی دارد که نیازمند کمک و همراهی شما مردم عزیز است.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها