به گزارش خبرنگاران گروه علم و فناوری گزارش خبر، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی «روحالله رازینی» را به عنوان «معاون آموزشی» این وزارتخانه منصوب کرد.
ر حکم ابلاغی وزیر علوم خطاب به رازینی آمده است؛
با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «معاون آموزشی» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب میشوید.
انتظار میرود با پیروی از آموزههای اسلامی، مبانی علمی، روحیۀ انقلابی و توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامههای ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری مدیران و کارکنان (یاوران علمی) آن معاونت و دانشگاه ها، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری کشور با رویکردی تحول گرایانه و مساله محور در راستای نیل به "تمدن نوین اسلامی" ایفا نموده و ماموریتهای محول شده را به انجام رسانید :
- اهتمام جدی و ایفای نقش محوری در جهت تحقق کامل مأموریت مهم آمایش آموزش عالی و مأموریتگرایی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی
- سیاستگذاری و برنامهریزی در جهت ترویج فرهنگ کار گروهی و مسالهمحوری و استقرار امر مهم شاگردپروری به عنوان کار ویژه تربیتی و علمی اعضای محترم هیأت علمی
- سیاستگذاری و برنامهریزی و اقدام موثر در جهت ارتقاء سلامت نظام آموزشی و اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه در خصوص بروز تخلفات احتمالی در مجموعه مأموریتهای حوزه آموزش
- برنامهریزی و تلاش هدفمند برای توانمندسازی و روزآمدسازی اعضای محترم هیأت علمی با تاکید بر اعضای هیأت علمی جدیدالاستخدام و طراحی نظام سنجش و انگیزش
- سیاستگذاری و برنامهریزی دانشمحور در راستای حفظ و ارتقاء «کیفیت آموزش» و استقرار نظام «رقابت» سالم و مؤثر علمی
- بهرهگیری حداکثری از همه ظرفیتهای علمی کشور به منظور مطالعه دقیق و عمیق نظام مسائل و مأموریتهای آن معاونت و دریافت راهحلهای دانشبنیان
- اهتمام جدی به بازنگری برنامههای درسی به معنای روزآمدی و کارآمدی پاسخگویی به نیاز جامعه، توانمندسازی دانشجویان و افزایش اشتغالپذیری رشتههای تحصیلی دانشگاهی و تقویت کار تیمی وگروهی
- تعامل مستمر و هدفمند دو معاونت آموزش و پژوهش در ستاد وزارت و دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی زیرا آموزش کیفی هم پشتوانه پژوهش کیفی است و هم محصول و برونداد آن
- سیاستگذاری و نظارت مؤثر بر فرآیند تولید محتواهای آموزشی و تدوین منابع درسی با تأکید بر ضرورت توجه به پیوستها و پیامدهای هویتی، فرهنگی، بینشی و انگیزشی
- ساماندهی نظام تأسیس گسترش و نظارت بر عملکرد مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی از طریق بازنگری اساسی در آییننامهها و ضوابط مربوط و استفاده از حداکثری از سامانهسپاری
- مشورت مستمر با استادان و دانشمندان حوزه تعلیم و تربیت در راستای تحقق آموزش هدفمند، مهارتمحور و پژوهشمحور و طراحی گرنت آموزشی
- تعیین مسائل و مشکلات بخش آموزشی و ارائه آنها به دانشگاهها و پژوهشگاههای کشور جهت تحقیق و دریافت راهکارهای دانشبنیان و اختصاص بودجه کافی برای حمایت مالی شایسته از پژوهشهای نیازمحور بخش آموزشی، به عبارت دیگر «بدون پژوهش تصمیم نگیرید»
- سیاستگذاری و برنامهریزی برای پژوهشِ آموزشمحور از طریق پایاننامهها و رسالههای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری
- تلاش در جهت توسعه پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی استاد محور با رویکرد نیاز محوری و مرجعیت علمی
- تدوین نظام پذیرش دانشجو بر اساس تکلیف شورای عالی انقلاب فرهنگی
- تدوین دستورالعمل مهارت محور کردن آموزش بر اساس تکلیف برنامه توسعه هفتم
- تلاش در جهت توسعه تألیفات درسنامههای مرجع علمی
منبع:دنیای اقتصاد