مدیرکل آموزش و پرورش فارس، در همایش ۸ هزار نفری مدیران مدارس استان، خبر داد:

آمادگی نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس و ایثار و شهادت در مدارس استان فارس

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، گفت: سال تحصیلی ۰۳_۱۴۰۲ از روز شنبه اول مهرماه آغاز می شود با توجه به این که زنگ اغاز هفته دفاع مقدس و ایثار شهادت و آغاز سال تحصیلی هم زمان نواخته خواهد شد لذا برنامه های متنوع و مشترکی در مدارس اجرایی خواهد شد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر آمادگی نواختن  زنگ آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس و ایثار و شهادت در مدارس استان فارس

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، محمد خلیل عسکری در همایشی باحضور بیش از ۸ هزار مدیر مدارس استان فارس، که در شهر شیراز به صورت حضوری و سایر مناطق آموزشی استان به صورت برخط، در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید با تبریک حلول ماه ربیع الاول و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش اموز و فرهنگی استان فارس، اظهار کرد: سال تحصیلی جاری با تمام مشکلاتش در حال اتمام است اما اقدامات ارزشمند مدیران در مسیر تعلیم و تربیت و در برابر هجمه های صورت گرفته در برابر دشمن ماندگار شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: استان فارس در شاخصه های مختلف علمی، ورزشی، پرورشی، و ...، نسبت به گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی افزود: راه اندازی موکب فرهنگیان فارس در ایام اربعین حسینی در شهر کربلا، از موارد ارزشمند و اقدامات ماندگاری است که امیدواریم با تقویت رویکرد مردمی آن فعالیتش همچنان در طول سال استمرار یابد و شرایط سفر زیارت همکاران را فراهم کند.

عسکری از زحمات مدیران قبلی مدارس استان که بازنشسته یا تغییر کرده‌اند تقدیر و تصریح کرد: سال تحصیلی از شنبه اول مهرماه آغاز می شود با توجه به این که زنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت و آغاز سال تحصیلی هم زمان نواخته خواهد شد لذا برنامه های متنوع و مشترکی در مدارس اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: مدیران مدارس با بهره مندی از ظرفیت های موجود در این ایام از جمله، سالروز آغاز امامت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و هفته دفاع مقدس، برنامه های خود را تدوین و اجرایی کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: فضای آموزشی مدرسه، معلم سوم است بنابراین هرچه فضا زیباتر باشد اثرش در یادگیری بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: فضا مدارس باید شاد و با نشاط باشد لذا مدیران مدارس با بهره مندی از ظرفیت‌های مختلف تلاش کنند سال تحصیلی را در محیطی شاد و جذاب آغاز کند.

عسکری خاطرنشان کرد: با دستور صریح رئیس جمهور اضافه تدریس ها ماهیانه پرداخت خواهد شد و استان فارس سومین استان کشور در صدور ابلاغ است تا شرایط تحقق این پرداخت ها را فراهم کند.

وی ادامه داد: مدیران مدارس سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس را با دقت و جدیت مدیریت کنند و تلاش کنند هیچ دانش آموزی مشکل سرویس ایاب و ذهاب نداشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس اذعان کرد: بخشی از مشکلات ما در آموزش و پرورش به ویژه فضاهای آموزشی از سوی خیرین مدرسه ساز حل و فصل شده است لذا در ابتدای سال از خیرین مدرسه ساز دعوت شود تا در جشن ابتدای سال تحصیلی حضور و از آنان تجلیل شود.

وی با تقدیر از حوزه رسانه عنوان کرد: خبرنگاران همراهی خوبی با آموزش و پرورش دارند و نقش موثری در تربیت دانش آموزان ایفا می کنند.

عسکری بر تداوم و تقویت برنامه دوشنبه های مسجد محور تاکید کرد.

وی بااشاره به اینکه در استان فارس بیش از ۴ هزار معلم منتقل شدند و این فرآیند تا فردا پایان می یابد ادامه داد: در نقل و انتقالات تلاش کردیم نهایت همکاری را با متقاضیان داشته باشیم و رعایت قانون مربوطه خط قرمز ماست.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس از ارائه آموزش های ویژه مدیران مدارس خبر داد و افزود: دغدغه عموم جامعه تربیت خوب است اما حریم مدارس باید رعایت شود لذا ورود هر شخصی به مدارس برای حضور در برنامه ها بدون مجوز و هماهنگی با دوایر مربوطه ممنوع است.

وی اضافه کرد: نظارت و ارزیابی از مدارس همچون سال قبل ادامه خواهد یافت و حرکت به سمت مدرسه محوری در دستور کار است لذا اختیارات مدیر تقویت و از میزان بخشنامه‌های مدارس کاسته خواهد شد بنابراین به دنبال کاهش تمرکز هستیم و برنامه ها منبعث از نقاط ضعف و قوت سال قبل را ارائه خواهیم کرد.

عسکری با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در جمع مدیران مدارس سراسر کشور، افزود: اینکه رئیس جمهور در اقدامی ارزشمند مستقیما و بی واسطه با مدیران مدارس سخن می گوید، نشانه از رویکرد ارزشمند دولت مردمی سیزدهم به نظام تعلیم و تربیت است.

خاطر نشان می شود: در این مراسم حدود هفتصد مدیر مدرسه در شهر شیراز و بیش از هفت هزار مدیر مدرسه در سراسر استان فارس به صورت برخط حضور داشتند.

این مراسم با سخنرانی برخط حضرت آیت الله رییسی، ریاست جمهوری و دکتر صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش و سه تن از مدیران مدارس به نمایندگی از مدیران مدارس به پایان رسید.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها