دکترعین‌اللهی در گردهمایی استادان و اعضای هفتادمین آزمون سراسری دانش‌نامه تخصصی و سی‌و‌هفتمین آزمون دانش‌نامه فوق تخصصی عنوان کرد؛

بوردهای تخصصی نگین نظام سلامتند

دکتر عین اللهی ادغام آموزش، بهداشت و درمان را زمینه ساز جهشی بزرگ در حوزه سلامت خواند و گفت: جمهوری اسلامی در تمامی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دارای نیروی انسانی خبره و دانشمند است‌.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر بوردهای تخصصی نگین نظام سلامتند

به گزارش خبرنگاران گروه علم و فناوری گزارش خبر، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهارشنبه شب در مراسم گردهمایی اساتید و اعضای هفتادمین آزمون سراسری دانش‌نامه تخصصی و سی‌و‌هفتمین دوره آزمون دانش‌نامه فوق تخصصی با اشاره به هویت تاریخی و علمی ایران، اظهار داشت: در مقاطعی از تاریخ که دروس پزشکی و داروسازی در ایران تدریس می‌شد، ساختارهای تمدنی در غرب هنوز شکل نگرفته بود و حال آن که کتاب قانون ابن‌سینا که در همان روزگار نوشته شده است، امروز در بزرگترین دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ هویت و خوباوری سبب پیشرفت کشورها می‌شود، گفت: قبل از انقلاب وابستگی‌ها سبب شده‌ بود که از فراگیری علم و دانش عقب بیفتیم و مرجعیت علمی ما دچار اختلال شود.

دکتر عین‌اللهی به پیشرفت‌های علمی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: امروز فرزندان این مرز و بوم در خطه پهناور جمهوری اسلامی ایران در ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی به تولید علم مشغولند که وجود ۲۲ هزار عضو هیات علمی، ۲۷۰ هزار دانشجو، ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی و تربیت اساتید و دانشمندان برجسته در کشور نمونه بارز پیشرفت‌های علمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قدرت نرم جمهوری اسلامی را برجسته‌تر از قدرت سخت آن برشمرد و به اذعان مقامات کشورهای آمریکای جنوبی، آفریقا و کشورهای منطقه به پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی در ملاقات‌های دوجانبه اشاره کرد.

وی از اساتید بوردهای تخصصی و فوق تخصصی پزشکی خواست که از تمامی ظرفیت‌های تولید علم در دانشگاه‌ها استفاده شود.

ادغام آموزش، بهداشت و درمان، جهشی بزرگ در حوزه سلامت

دکتر عین‌اللهی ادغام آموزش، بهداشت و درمان را جهشی بزرگ در حوزه سلامت خواند و تاکید کرد که جمهوری اسلامی در تمامی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دارای نیروی انسانی خبره و دانشمند است‌.

قدرت نرم جمهوری اسلامی در کرونا به رخ جهانیان کشیده شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شرایط دشواری که جهان در مواجهه با کووید_۱۹ پیدا کرده بود، تلاش پزشکان و کادر سلامت در ایران را ستودنی و افتخارآمیز خواند و گفت: پزشکان سلحشور ما برخلاف برخی کشورهای غربی اجازه ندادند هیچ بیماری روی زمین بماند، بلکه همه تلاش خود را برای نجات مردم از کووید-۱۹ صورت دادند و قدرت نرم جمهوری اسلامی را در حوزه سلامت به رخ جهانیان کشیدند.

ارتقا دانشگاه‌‌های علوم پزشکی کشور به نسل سوم

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع اساتید و اعضای بوردهای تخصصی و فوق تخصصی پزشکی کشور، لزوم ارتقا مراکز دانشگاهی علوم پزشکی کشور را یادآور شد و تصریح کرد: دانشگاه های ما امروز به نسل سوم که پیشران پاسخگویی به نیازمندیهای جامعه است، رسیده است.

دکتر عین‌اللهی به افتخار دیگری از مجموعه پیشرفت های علمی کشور که در دولت مردمی آیت الله رئیسی حاصل شده، اشاره و خاطرنشان کرد: رتبه پژوهشی جمهوری اسلامی در این مدت از ۱۶ به رتبه ۱۵ ارتقا یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همین زمینه افزود: رتبه علمی کشور ۷.۴۴ است و رتبه ما در رشته های پزشکی ۸.۳۳ است که این افتخارات با زحمات و مجاهدت های شما استادان گرامی حاصل شده است.

دکتر عین‌اللهی، حفظ و ارتقا دستاوردهای حوزه سلامت را اساسی و مهم برشمرد و بر اعتلا و تقویت این افتخارات با کار جهادی و تلاش شبانه روزی تاکید کرد.

استادان و دانشمندان علوم پزشکی؛ بزرگترین سرمایه نظام سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اساتید و دانشمندان علوم پزشکی را بزرگترین سرمایه و نگین نظام سلامت توصیف و تاکید کرد که افتخار بزرگ وزارت بهداشت، پیشبرد امور سلامت با همکاری ۳ هزار عضو هیات علمی است.

دکتر عین اللهی همچنین به تغییراتی که در هیات ‌های علمی بورد های تخصصی صورت گرفته اشاره و تاکید کرد: هیات علمی بورد های تخصصی در سال گذشته از حالت استانی خارج شد و ما توانستیم از وجود اعضای برجسته‌تر و توانمندتری بهره مند شویم.

دکتر عین‌اللهی بهبود زیر ساخت‌ها، به روز رسانی سامانه طراحی سوال و ارتقا ساختار سخت افزاری و نرم افزاری را از دیگر تغییراتی دانست که از سال گذشته تا کنون اعمال و اجرایی شده است.

بوردهای تخصصی، نگین نظام سلامت

وزیر بهداشت با بیان اینکه اعضای بورد‌های تخصصی نگین نظام سلامتند، از اساتید و اعضای بورد‌های تخصصی خواست همچون گذشته خود را مجهز به دانش روز کنند تا در انجام امور علمی موفق باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به اهمیت کیفیت آموزش اشاره و تاکید کرد که ما کیفیت را فدای کمیت نمی‌کنیم.

باید به مرجعیت علمی دست یابیم

دکتر عین اللهی در پایان ضمن تشکر از اساتید و اعضای بوردهای تخصصی اظهار امیدواری کرد که با تلاش و کار جهادی آنان بتوان به اهداف مدنظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تحقق مرجعیت علمی ایران اسلامی دست یافت.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها