فرماندار شهرستان ممسنی:

با ابزار سنتی نمی‌توان با بحران آتش سوزی اراضی ملی مقابله کرد

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان نورآباد ممسنی با محوریت پیشگیری و مدیریت وقوع حریق در اراضی ملی با مسئول واحد قضایی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، معاون دادستان شهرستان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، فرماندار، اعضای شورای اداری شهرستان، نماینده ی تشکل‌ها و نهادهای مردمی دوستدار منابع طبیعی و نیز روسای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های رستم، ممسنی و کوه‌چنار در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر با ابزار سنتی نمی‌توان با بحران آتش سوزی اراضی ملی مقابله کرد

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، عبدالکریم انصاری، فرماندار شهرستان ممسنی در این جلسه با بیان اینکه پیشگیری از بحث وقوع حریق در عرصه های منابع طبیعی نیازمند دستور العمل و مدیریت جامع در این حوزه می باشد گفت: متاسفانه با ابزار سنتی نمی توان در مواقع آتش سوزی با این بحران بزرگ مقابله کرد.

وی با اشاره به کمبود شدید امکانات اطفای حریق در این شهرستان گفت: متاسفانه نتوانسته ایم در زمینه تامین تجهیزات و امکانات و نیز حل مشکلات وابسته اقدامات اثرگذاری داشته باشیم.

فرماندار شهرستان ممسنی دشواری دسترسی به کانون های آتش سوزی و نبود بالگردهای اختصاصی اطفای حریق به اراضی جنگلی و مرتعی افزود: کمبود نیروی انسانی آموزش دیده، تجهیزات و امکانات مناسب و به روز برای پایش، پیش‏بینی، پیشگیری، اعلام و اطفای آتش‏سوزی ریشه در کمبود منابع مالی برای تجهیز و ترمیم این تجهیزات دارد.

میثم علمداری، مسئول واحد قضایی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این جلسه آتش سوزی عرصه های جنگلی و مرتعی را چالشی بزرگ برای منابع ‌طبیعی برشمرد و گفت: با برنامه‌ریزی اساسی ضمن پیشگیری، کنترل و کاهش حریق در این عرصه‌ها می توان با استفاده از امکانات جدید و نوآورانه در سرعت‌بخشی به اطفای حریق اقدام کرد.

وی افزود: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، به سبب پراکندگی و گستردگی و همچنین تراکم بالای پوشش گیاهی این شهرستان نیازمند برنامه ای مدون و زمانبندی شده می باشد.

علمداری تصریح کرد: مدیریت جامع پیشگیری و مقابله با آتش‏سوزی‏ در عرصه های منابع طبیعی با درنظر گرفتن تمامی ابعاد پایش، پیش‏بینی، پیشگیری، کشف و اطفای حریق، احیا و بازسازی و نحوه ساماندهی گروه‏های مردمی، نیازمند تدوین برنامه ای عملیاتی است.

وی افزود: با توجه به حساسیت ویژه شهرستان به لحاظ گستردگی و تراکم بالای پوشش گیاهی سعی خواهیم کرد تا قبل از شروع فصل گرما از طریق دستگاه قضایی پیگیری های لازم جهت تامین تجهیزات و پیشگیری از وقوع حریق در این شهرستان انجام مسئول واحد قضایی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با تاکید بر استفاده از ظرفیت و توان علمی دانشگاهیان ، شرکت‌های دانش بنیان و موسسات آموزش عالی در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی گفت: صیانت از اراضی ملی وظایف ذاتی منابع طبیعی است و در این راستا همه دستگاه‌ها و مردم مکلف به انجام آن هستند.

ایاز معزز معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز در این جلسه با اشاره به چالش های موجود در حوزه منابع طبیعی گفت: مشکلات اقتصادی و اجتماعی، تخریب و تصرف این عرصه ها و دست اندازی های متعدد سودجویان و متخلفان به این عرصه ها از جمله مهمترین چالش های موجود در منابع طبیعی بشمار می روند که خسارات شدیدی را به مناطق جنگلی و عرصه های طبیعی وارد کرده است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی حاکم در جهان حفاظت از عرصه های موجود اولویت اصلی و نخست ماست و در این راستا مدیریت این چالش ها نیازمند همکاری همه متولیان امر است.

وی یادآور شد: منابع طبیعی برای همه نسل‌هاست لذا حفظ این منابع برای نسل‌های آینده باید هدفی بزرگ قلمداد شود.

سرهنگ صدرایی نژاد، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس هم در این جلسه گفت: پیش از این در جلسات ستاد بحران وزارت کشور فارس یکی از بحرانی ترین استانهای کشور محسوب گردید که با تدابیر انجام گرفته و روند کاهشی حریق در سال گذشته تنها 40 فقره حریق در سطح استان گزارش شده است.

وی افزود: در چهار ماهه نخست امسال 137 فقره آتش سوزی در کل استان به وقوع پیوسته که 846 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی دچار آسیب شده است که با مقایسه این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 50 در صدی سطح و میزان آتش سوزی ها روبرو بوده ایم.

صدرایی نژاد با اشاره به وقوع حریق در شهرستانهای بحرانی و حساس استان بویژه شهرستان ممسنی گفت: امسال 38 فقره آتش سوزی و معادل 341 هکتار از اراضی ملی این شهرستان طعمه حریق شده که نسبت به سنوات قبل روند کاهشی چشمگیری داشته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اظهار داشت: 12 فقره از آتش سوزی ها در عرصه های منابع طبیعی بدلیل سرایت حریق از مزارع و باغات کشاورزی و مستثنیات مردم بوقوع پیوسته که امیدواریم با کشاورزان و باغداران متخلف برخورد قضایی صورت گیرد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها