فراخوان جشنواره مطبوعات برای اهالی رسانه

بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران (جشنواره مطبوعات) در راستای ارتقای استانداردهای رسانه‌نگاری در کشور، در سه سطح سراسری، منطقه ای و محلی با هدف ارج نهادن به تلاش‌ها و فعالیت‌های اصحاب رسانه و ایجاد رقابت سالم، برگزار می شود.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر فراخوان جشنواره مطبوعات برای اهالی رسانه

به گزارش خبرنگاران گروه فرهنگ، هنر و رسانه گزارش خبر، غلامرضا خوش اقبال، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه یکی از مهمترین پیامدها و تاثیرات تحول اخیر در ساحت رسانه را پیچیدگی تشخیص اخبار واقعی از اخبار جعلی برای مخاطب است، چاره این چالش بزرگ را بازگشت مرجعیت به رسانه‌های حرفه‌ای با حفظ ملزومات رسانه‌های مدرن دانست و گفت: با بروز تحولات گسترده و ظهور پدیده‌ها و فناوری‌های نو در عرصه ارتباطات اجتماعی در دهه گذشته و بسط و تعمیق دامنه فعالیت‌های رسانه‌ای بویژه در بستر فضای مجازی و ظهور و بروز رسانه‌های خرد و انسان‌رسانه‌ها، اهمیت تعامل، هم‌افزایی و به‌روزرسانی تجربه‌ها و دانش رسانه‌ای دوچندان شده است و در رقابت گسترده‌ای که میان انواع رسانه‌ها با کارکردهای متنوع در ایرانِ امروز وجود دارد، رسانه‌ای که عمیق ببیند، ظریف روایت کند و در مرز واقعیت حرکت کند، می‌تواند اثرگذار و جریان‌ساز باشد. این نقطه عطفی است که رسانه‌های حرفه‌ای را از انبوه رسانه‌های خرد و بی‌نام و نشان متمایز می‌کند.

خوش اقبال با اشاره به بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران که با استعانت از درگاه خداوند و با مشارکت نهادهای تخصصی و صنفی و دانشگاهی در حوزه رسانه با درنظر گرفتن تحولات فوق‌الذکر و پس از یک وقفه ۱۰ ساله برگزار می گردد و یکی از اهداف آن ارج نهادن به تلاش‌ها و فعالیت های اصحاب رسانه در مواجه با جنگ ترکیبی است، افزود: تشویق حرفه‌ای‌گری در رسانه های سراسری، استانی و محلی و ایجاد رقابت سالم به منظور ارتقای استانداردهای رسانه نگاری از دیگر اهداف این جشنواره است که باعث شناسایی و معرفی استعدادهای رسانه ای، تقویت مرجعیت رسانه های داخلی و تقویت جریان نقد مصلحانه در رسانه ها می گردد که هم‌افرایی و همدلی در خانواده بزرگ رسانه های ایران را به دنبال دارد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با دعوت از روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و فعالان رسانه‌های اجتماعی که در حیطه های چاپی مثل روزنامه، هفته نامه، فصلنامه، سالنامه و برخط همچون ‌خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و رسانه‌های اجتماعی از جمله اطلاعات و اخبار منتشر شده در بسترهای مختلف رسانه‌های اجتماعی اعم از کانال، صفحه مجازی (بلاگ ها و میکروبلاگ و...) و رسانه‌های کاربرمحور فعالیت می کنند، قالب های جشنواره را برای هر کدام اینطور اعلام می کند: برای رسانه های برخط و چاپی، سرمقاله، مقاله، گزارش، طنز، خبر، مصاحبه، تیتر، عکس، گرافیک، چند رسانه ای و ترجمه آثار و برای رسانه های اجتماعی، متن، صوت و تصویر بر بستر رسانه‌های اجتماعی است.

این مقام مسوول اداری، با اشاره به بخش های نقد مصلحانه(جایزه مرحوم دکتر عماد افروع) و تبیین و روشنگری ماهیت اخبار جعلی که بخش ویژه جشنواره مطبوعات هستند، شرکت کلیه رسانه های فعال در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران اعم از برخط، چاپی و رسانه های مجازی در این جشنواره و آثاری که در بازه زمانی ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ لغایت ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ در رسانه‌های ملی، استانی و محلی تولید و منتشر شده‌اند را مجاز دانست و افزود: هر شرکت کننده می‌تواند تنها در ۲ بخش و در هر بخش ۲ اثر را ارائه کند و در بخش تیتر، ارائه متن کامل اثر الزامی است.

وی با اعلام اینکه برگزیدگان جشنواره ملزم به ارائه اصل اثر منتشر شده به دبیرخانه جشنواره هستند و جشنواره حق استفاده تبلیغاتی و هنری؛ اعم از چاپ در نمایشگاه جانبی، تبلیغات شهری و تلویزیونی از اثار ارسالی را دارد، افزود: آثار می‌بایست با فونت خوانا و دارای شناسنامه (لگوی نشریه، تاریخ انتشار/ و در خبرگزاری‌ها دارای آدرس اینترنتی و تاریخ باشد) و آثار فاقد نام نویسنده یا دارای نام نویسنده مستعار باید به تایید (مهر و امضاء) مدیر مسئول نشریه یا خبرگزاری و پایگاه خبری رسیده باشند.

گفتنی است، آخرین مهلت ارسال آثار 31 تیر ۱۴۰۲ و تاریخ اعلام نتایج و تقدیر از برگزیدگان ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ (روز خبرنگار) خواهد بود.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها