وزیر بهداشت در آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت:

نیاز جامعه به مدیران مردمی و برنامه های تحول گرا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دشمن اعتماد بنفس جوانان ما را هدف قرار داده، اما جوانان کشور با تحصیل، تهذیب و ابتکارات ارزنده، توطئه های دشمنان را ناکام خواهند گذاشت.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر نیاز جامعه به مدیران مردمی و برنامه های تحول گرا

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از ظهر روز (سه شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه) در آیین اختتامیه بخش‌های ادبی، پژوهشی، هنری، معارف و فناوری بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: ما بعد از انقلاب تاریخ پر افتخاری را طی کردیم و همه جوانان عزیزی را که در این جلسه حضور دارند، به مطالعه تاریخ تشویق می‌کنم.

وی با بیان اینکه قرآن کریم نیز همواره انسان ها را توصیه به خواندن تاریخ می‌کند، گفت: امروزه یکی اتفاقاتی که در دنیا در حال رخ دادن است، تحریف تاریخ است و دشمنان به خیال خود بر روی حافظه تاریخی مردم حساب ویژه باز کرده و به دنبال تطهیر رژیم ستمشاهی هستند؛ در حالی که مردم آن همه تبعیض ها، تحقیرها و عقب افتادگی ها را فراموش نمی کنند.

دکتر عین‌اللهی در همین زمینه یادآور شد: رژیم ستم شاهی کشور را در وابستگی صد در صدی به غرب قرار داده بود و ما در دوران طاغوت رشدی در حوزه های علم و دانش پزشکی نداشتیم.

وزیر بهداشت به وضعیت سلامت مردم ایران در سالهای پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش سلامت، خدمات بی کیفیت توسط پزشکان برخی کشورها به مردم ارائه می شد و بسیاری از مردم ناچار برای درمان خود به خارج از کشور سفر می کردند.

وی به جانفشانی‌‌ها و از خودگذشتگی‌ها در ۸ سال دفاع مقدس و همچنین حضور پررنگ کادر درمان در آن دوران اشاره و تاکید کرد: چیزی‌که باعث موفقیت نظام اسلامی در دفاع مقدس شد پشتوانه دینی و فرهنگی، اعتقاد به حقانیت راه و ایمان راسخ به خداوند منان بود.

دکتر عین‌اللهی با اشاره به رشادت‌های فرزندان این مرز و بوم در دوران شیوع و گسترش همه گیری کرونا و تقدیم بیش از ۳۰۰ شهید کادر سلامت به مردم در این دوران گفت: در کرونا تاریخ پر افتخار دیگری برای جمهوری اسلامی ایران ثبت و ضبط شد و دنیا کمک های مومنانه و رشادت های کادر درمان و شهدای مدافع سلامت و حضور نیروهای بسیج را به وضوح دید.

وزیر بهداشت با بیان این که قید زمان شناسی در تاریخ حائز اهمیت است، گفت: دشمن در حوادث سال گذشته درصدد ارائه تصویری دروغین از وضعیت زنان کشور برآمده بود و حال آن که امروز زنان ما در عرصه های ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و علمی نه تنها همگام با مردان بلکه گاه پیشتازتر از آنانند.

وی به حضور پررنگ زنان در مقاطع مختلف تحصیلی علوم پزشکی اشاره و تاکید کرد: باعث افتخار است که اعلام کنم از بین ۲۷۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی ما در سراسر کشور ۶۰ درصد آن را زنان قهرمان و پر افتخار ما تشکیل می‌دهند و ۹ هزار صندلی هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی ما نیز متعلق به زنان است.

دکتر عین‌اللهی تاکید کرد: زنان ما در همه عرصه‌ها افتخار آفرینی کرده اند و هیچ محدودیتی برای پیشرفت و ترقی آنان وجود ندارد.

وزیر بهداشت با اشاره به راهبرد و تاکتیک دشمنان در تضعیف اعتماد به نفس جوانان گفت: دشمن، جوانان و مردم را هدف قرار داده است و با عملیات رسانه ای به جنگ آنان رفته تا امیدها را به یأس و سرخوردگی تبدیل کند.

دکتر عین‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید برای رشد علمی و خودسازی خود برنامه داشته باشیم، گفت: امروزه کشور ما نیاز به پیشرفت و تولید بیشتر دارد و وظیفه داریم در این جهت فعالیت کنیم.

وزیر بهداشت، رسالت نخست دانشجویان را تحصیل و تولید علم عنوان و تاکید کرد: دانشجویان باید علاوه بر تحصیل، خود را به لحاظ اعتقادی، برخورداری از روحیه کار جمعی و مهارت افزایی قوی کنند.

وی با تاکید بر اینکه شناخت نیاز جامعه بسیار حائز اهمیت است، گفت: در هر استان نیازهای سلامت متفاوت است و باید این نیازها را شناخت و در جهت تأمین آنها گام برداشت.

دکتر عین اللهی با تاکید بر اینکه افق ما در دانشگاه ها حرکت به سمت مرجعیت علمی است، گفت: در بسیاری از رشته‌ها به افق‌های مرجعیت علمی رسیده ایم که با سرعت بیشتر باید در دیگر رشته‌ها نیز پیشرفت مطلوب حاصل شود.

وی خدمت صادقانه به مردم، جهادی بودن، مردمداری و مردمی بودن، هماهنگی بین نیروها و حرکت های تحول گرایانه را لازمه پیشرفت جامعه امروز عنوان و تاکید کرد که مدیران آینده کشور باید خود را به این عناصر مجهز کنند.

دکتر عین‌اللهی در پایان گفت: باید از روش‌های غیر روزآمد، ناکارآمد و غیر علمی دوری جسته و به سمت برنامه های تحول گرا حرکت کنیم و در همه برنامه ها و تصمیمات، پیوست فرهنگی باشیم.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها