استاندار فارس در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهل تسنن شیراز:

ایستادگی اهل تسنن استان فارس و شیراز در مقابل اختلافاتی که منجر به تفرقه شود

استاندار فارس در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهل تسنن شهر شیراز گفت: همانند گذشته مقابل هر اختلاف و فردی که قصد ایجاد تفرقه دارد می ایستیم و در هر شرایطی وحدت را حفظ می کنیم و همیشه در کنار هم قرار می گیریم. ما برای تامین امینت، آسایش و آرامش جامعه اسلامی دوشادوش یکدیگر خواهیم بود. با پیگیری های مستمر و جهادگونه تمام عوامل اجرایی در استان، فارس در حوزه های راه‌های مواصلاتی، آب و ایجاد اشتغال پیشرو خواهد بود.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر ایستادگی اهل تسنن استان فارس و شیراز در مقابل اختلافاتی که منجر به تفرقه شود

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، محمد هادی ایمانیه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهل تسنن شیراز، ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان گفت: همه دستورات دینی که جامعه ی بشری از کم توجهی به آنها رنج می برد از جمله رسیدگی به فقرا، نیازمندان، صله رحم و ... در این ماه مبارک پاداش و ثوابی چند برابر دارد.

استاندار فارس اظهار داشت: برادران اهل تسنن آگاه هستند و اشراف دارند که در دهه‌های گذشته دشمنان سعی کردند بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند و وحدت جهان اسلام را برهم بزنند؛ در حالی که بین مسلمانان اختلاف ایجاد میکنند در بین خودشان به دنبال وحدت و افزایش هم‌افزایی هستند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شیعه و اهل تسنن اشاره ای داشت و گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، امروز وحدت شیعه و سنی نه تنها برای جمهوری اسلامی ایران بلکه برای تمام جهان اسلامی حیاتی است؛ لذا نباید فریب عملکرد دشمن را بخوریم.

دکتر ایمانیه همچنین به فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام دانستن توهین به همسران رسول خدا (ص) اشاره کرد و افزود: می بایست جوانان را از عمق اخلاق، فرهنگ، فقه و عظمت اسلام آگاه کنیم؛ فلسفه‌ی جهاد، روزه، نماز، توحید و سایر احکام و دستورات الهی را به جوانان آموزش دهید؛ در نهایت برجستگی های اسلام را به آنان نشان دهید.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان در فضای مجازی شبهه ایجاد می‌کنند و اصل اسلام، قرآن و پیامیر خدا را زیر سوال می برند، گفت: آگاه کردن جوانان و پایبند شدن آنان به دین و اصول مشترکی که همه ما قبول داریم یکی از وظایف اصلی و بسیار مهم همه ماست.

مدیریت ارشد اجرایی استان به سخنان دیگری از رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: تعریف از وحدت، سنی شدن شیعیان یا شیعه شدن اهل تسنن نیست؛ بلکه وحدت در ارتباط با اهداف اصلی و کلی که در راستای اهداف حاکمیت اسلامی است تعریف می شود،که این مُهِم بسیار کمک کننده است.

نماینده عالی دولت در فارس ادامه داد: در سنوات گذشته علمای اهل تسنن که با جمهوری اسلامی ایران هم راستا بودند در عین حالی که عقاید خود را حفظ کردند، فریب اختلافات را نخوردند، به دنبال حفظ وحدت بودند و اسیر فضاسازی‌های دشمنان نشدند و تعدادی از آنان مظلومانه به شهادت رسیدند؛ دشمنان از اختلافات سوء استفاده می کنند، درصورتی که در کنار هم باشیم نمی توانند به هیچ کدام از این دو جامعه آسیب برسانند.

وی به آیه ۱۰۳ سوره آل عمران و آیه ۴۶ سوره انفال اشاره کرد و افزود: یکی از نعمت های بی بدیل خداوند این است که همه ما به یک حبل متصل شویم؛ درصورتی که با هم اختلاف پیدا کنیم، بنابر کلام قرآن ضعیف خواهیم شد و قدرت ما از بین خواهد رفت.

مسئول ارشد اجرایی استان در بخش دیگر سخنان خود با تاکید براینکه استان و شهر ما در حال پیشرفت است، اظهار داشت: در مدت یک سال و نیم گذشته سعی کردیم مسائل و مشکلاتی که بر روی زمین مانده و مزمن شده بود را تا حدودی به نتیجه برسانیم و امیدواریم که در سال جاری نیز تعدادی از مشکلات مزمن شده برطرف شود.

استاندار فارس به آزادراه شیراز_اصفهان که مورد نیاز جدی مردم استان و حتی جنوب کشور است اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا در کمترین زمان ممکن و با رعایت اصول و قواعد ایمنی از این آزاد راه برای خدمت رسانی بهتر به مردم استفاده کنیم؛ در دو سه ماه آینده با تامین کامل اعتبارات این مسیر به بهره‌برداری خواهد رسید. کاهش ۱۳۰ کیلومتری فاصله شیراز تا اصفهان و کاهش ۲ ساعته زمان سفر در کنار صرفه جویی سالیانه شش هزار میلیارد تومانی در مصرف بنزین بخشی از عواید بهره برداری از این آزاد راه است.

وی افزود: همزمان تفاهم نامه‌ای با استاندار محترم بوشهر امضا کردیم که ادامه آزاد راه با اعتباری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان به سمت بوشهر و عسلویه ادامه یابد.

دکتر ایمانیه در رابطه با راه آهن شیراز بوشهر گفت: دو پیمانکار از هر دو سمت مشغول به کار هستند، اعتباری بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد تا این خط ریلی به عسلویه متصل شود؛ تحقق این اقدام، خبر خوبی برای مردم هر دو استان خواهد بود و دسترسی به خلیج فارس را بسیار راحت تر خواهد کرد.

وی به کمبود منابع آبی استان اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی تکمیل خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز سرعت پیدا کرده و با هزینه ای معادل ۶۰۰۰ میلیارد تومان در هفته‌ی آینده تقریباً به اتمام می رسد و آب سد درودزن از خط دوم نیز به شیراز وصل می شود تا در تابستان آتی در شهر شیراز مشکل آب نداشته باشیم.

نماینده ارشد دولت در فارس ادامه داد: همزمان عملیات احداث و لوله گذاری خط آبی را از خلیج فارس به سمت شیراز شروع کردیم که تا مرز استان اصفهان ادامه می یابد؛ این پروژه هم اکنون در حال لوله کشی است، آب شیرین کن‌های آن در ساحل خلیج فارس در حال نصب است؛ عمده مصارف این خط در حوزه صنعت، گلخانه ها و مناطقی که مشکل کم آبی دارند پیش بینی شده است.

وی از آغاز احداث بیمارستانی به نام حضرت محمد رسول الله (ص) با ۱۴۰۰ تخت در سال گذشته خبر داد و افزود: ۴۰۰ تخت از این مجموع ۱۴۰۰ تختی این بیمارستان به حوزه کودکان اختصاص خواهد یافت؛ امروزه برای ساخت هر تخت بیمارستانی نزدیک به ۴ میلیارد تومان هزینه لازم است. عملیات اجرایی بیمارستان دیگری نیز با نام حضرت فاطمه سلام الله علیها در منطقه جنوب شهر شیراز با ظرفیت ۷۰۰ تخت شروع شد.

دکتر ایمانیه در ارتباط با ورزشگاه پارس و ورزشگاه شهید سلیمانی گفت: با پیگیری های صورت گرفته هر دو ورزشگاه در سال جاری ان شاءالله مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای راهبردی تصادفات استان با اظهار تاسف از بالا بودن کشته ها و تعداد تصادفات در استان فارس، گفت: بیشترین جاده های کشور از حیث کیلومتر مربوط به استان فارس است؛ در سال گذشته تقریباً ۵۰ درصد از نقاط حادثه خیز در استان مرتفع شد، ان شاالله امسال مابقی نقاط را بتوانیم برطرف کنیم.

وی همچنین از کاهش تلفات ناشی از تصادفات در ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته شاهد بهره‌برداری از فاز اول خط دوم قطار شهری شیراز بودیم و امیدواریم فاز دوم این خط امسال به بهره برداری برسد. عملیات اجرایی احداث خط سوم قطار شهری شیراز که از پل معالی آباد آغاز و تا شهرک گلستان ادامه خواهد یافت نیز در سال گذشته شروع شد.

دکتر ایمانیه در قسمت دیگر سخنان خود به رشد تولید اشاره کرد و افزود: فارس جزء استان های با کمترین میزان بیکاری است که این آمار نشان دهنده این است که قسمت قابل توجهی ازصنایع نیمه فعال و بنگاه های اقتصادی احیا شده و به چرخه‌ی فعالیت بازگشتند؛ در بحث اشتغال در سال گذشته ۲۵ درصد بیش از سهمیه استان خوشبختانه اشتغال ایجاد شد؛ امسال هدف گیری کردیم که بالاتر از ۱۰۰ هزار شغل در استان ایجاد کنیم تا ان شاءالله با تحقق این مُهِم در فارس شاهد وجود فرد بدون شغل نباشیم.

نماینده عالی دولت در فارس در انتها از همه عزیزان اهل تسنن استان فارس و شیراز خواست همانند گذشته مقابل هر اختلاف و فردی که قصد ایجاد تفرقه دارد بایستند و تاکید کرد: در هر شرایطی وحدت را حفظ کنیم و همیشه در کنار هم قرار بگیریم. ما برای تامین امینت، آسایش و آرامش جامعه اسلامی دوشادوش یکدیگر خواهیم بود.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها