توقف تولید پودر دستی و کمبود آن در روزهای پایانی سال

علم بیگی تاکید کرد: تولید محصول با کیفیت نیازمند سیاست‌گذاری منطقی و مانع‌زدایی بخش دولتی و خلق نوآوری و رفتار کارآمد علمی است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر توقف تولید پودر دستی و کمبود آن در روزهای پایانی سال

به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت گزارش خبر، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی - در چهارمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فراورده‌های ارایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته، گفت: در شرایطی که اقتصاد کلان کشور دچار رکود و تورم است، شاید بتوانیم انگیزه خود را برای تولید تقویت کرده و این بازار مصرف ۹۰ میلیون نفری داخلی را با ارزش تقریبی چهار میلیارد دلار و بازار ۳۵۰ میلیون نفری صادراتی را با ارزش تقریبی ۱۲ میلیارد دلار که امروز فقط۲۲۰ میلیون دلار آن در اختیار ماست، با تکیه بر توانمندی‌های تلاشگران و متخصصان و ۳۰۰ هزار شاغل مستقیم و غیرمستقیم این صنعت، بیش از گذشته تصاحب کنیم.

علم‌بیگی ادامه داد: اینکه امروز احتمال افول میزان تولید داخلی در کمین صنعت است، کلیه شرکت‌های ‌تولیدکننده را نگران ادامه حیات و فعالیت خود کرده است. ما باید در این مسیر هوشیار و بیدار باشیم و اشکال را بررسی کنیم.

وی گفت: این سوال جدی است که چگونه از صنعتی با قدمتی بیش از یک قرن صنعتی که بخش مهمی از حوزه سلامت جامعه محسوب می‌شود، مورد بی مهری مسوولان قرار گرفته و مانند سایر صنایع حوزه سلامت به آن توجه نشده است.

علم‌بیگی گفت: عدم ثبات نرخ ارز و افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها، محدودیت در تامین کافی و به موقع ارز، افزایش نیاز به نقدینگی، مشکلات عدیده در سرمایه‌گذاری، عدم ثبات در قوانین، عدم نظارت کافی بر مبادی ورودی کشور و واردات بی‌رویه غیرقانونی و قاچاق، محدودیت در واردات مواد اولیه، چالش‌های متعدد در صادرات محصولات و... مشکلاتی است که در صنعت شوینده با آن مواجهیم. در این بین روش‌های قیمت‌گذاری دستوری و غیرکارشناسی برای محصولات این صنعت وجود دارد.

وی گفت: در حال حاضر شرکت‌هایی هستند که به دلیل نداشتن سرمایه کافی و نداشتن نقدینگی و سود حاصل از تولید، در حال توقف تولید هستند. قطعا این همایش فرصتی است تا با نگاهی مثبت‌اندیش و رو به جلو در همین شرایط پرچالش و دشوار، راه آینده را درست تشخیص دهیم. در این مسیر سازوکارها و سیاست‌ها نیاز به اصلاح دارند.

علم بیگی تاکید کرد: تولید محصول با کیفیت نیازمند سیاست‌گذاری منطقی و مانع‌زدایی بخش دولتی و خلق نوآوری و رفتار کارآمد علمی است.

در ادامه این همایش دکتر محمدرضا بحیرانی_ رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان فراورده‌های ارایشی، بهداشتی و عطریات ایران، گفت: در گذشته اتفاقی افتاد و بحث ممنوعیت در زمینه کالاهای ارایشی و بهداشتی وارداتی ایجاد شد که ۱۰۰ درصد صنعت ما را تحت‌الشعاع قرار داد. سال‌های گذشته در زمینه برجام وارد شده و با کشورها توافق کردیم و طبق آن در این حوزه جلو رفتیم، اما آمریکا زیر همه چیز زد و در حوزه آرایشی و بهداشتی هم ممنوعیتی ایجاد شد.

وی افزود: با تغییری که رخ داد و بسیاری از واردکنندگان ارایشی و بهداشتی به دلیل وابستگی که به صنعت داشتند، به سمت تولید رفتند بدون اینکه کسی از آن‌ها حمایت کند. باید توجه کرد که صنعت آرایشی بهداشتی جزو رکن‌های اصلی سلامت‌محور کشور است. تا در کشور اسم سازمان غذا و دارو می‌آید، بهداشت و درمان و دارو به ذهن می‌آید، اما نظام سالم یعنی پیشگیری از بیمار شدن و یکی از بنیادهای آن آرایشی بهداشتی است که اگر درست باشد به تکمیل حلقه درمان هم کمک می‌کند.

بحیرانی ادامه داد: سازمان غذا و دارو بازوی قوی است. متد سازمان غذا و دارو مانند جهان اول است و کنترل‌هایش روی اصول پیش می‌رود، اما نهادهای دیگر در کارش دخالت می‌کنند. اگر چهار تا پنج سال قبل می‌گفتیم جنس تقلبی در حوزه آرایشی و بهداشتی آمده باور نمی‌کردند. به هر حال ما وارد تولید شدیم. در ان زمان بحران ایجاد شد مدیریت صحیح این است که تنگنا به فرصت بدل شود. باید از تولیدکنندگان ارایشی و بهداشتی حمایت شود.

وی گفت: یکی از مزایای صنعت ما کمک به چرخه داروخانه است. اگر چرخه توزیع دارو داریم، هیچ داروخانه‌ای با دارو فروختن و پول بیمه اموراتش نمی‌گذرد، صنعت ما مکمل است و از نظر مالی کمک می‌کند که چراغ داروخانه روشن بماند. حال اگر این صنعت را تضعیف کرده و از آن‌ها بگیریم، آیا می‌توانند چک‌های دارو را پاس کنند؟.

بحیرانی گفت: در صنعت ما کارآفرینی هم زیادی بوده است. ما وارد تولید شده‌ایم و ای کاش حمایت می‌شدیم.

علیرضا کیانی نایب رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران گفت: هم‌اکنون پودر دستی دیگر در کشور تولید نمی‌شود و تا چند ماه دیگر کمبود این محصول در بازار احساس خواهد شد.

همچنین تا تیر ماه سال آینده هم تولید برخی دیگر از کالاهای مهم آرایشی و بهداشتی متوقف خواهد شد چون به دلیل قیمت‌گذاری دستوری تولیدکننده دیگر توان تولید این محصولات را ندارد و تولید این محصولات از صرفه اقتصادی خارج شده است.

منبع:دیده بان

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها