به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابعطبیعی و محیطزیست در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک مجمع نمایندگان فارس با مسئولان آموزش و پرورش این استان با تاکید بر اینکه برنامهمحوری باید به صورت یک فرهنگ مدیریتی در کشور تبیین و اجرا بشود، مطرح کرد: مدیریت کلان کشور و استانها باید معطوف به برنامهریزیهای ملی باشد که در این راستا اجرایی کردن تمام ارکان سند تحول بنیادین به عنوان یک راهبرد و سیاست از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به نقش مشارکت جامعه در توسعه نظام تعلیم و تربیت، افزود: محرومیتزدایی در مناطق کمتر توسعهیافته آموزشی باید در قالب برنامههای عدالتمحوری به صورت هدفمند و مداوم پیگیری بشود که در این زمینه بکارگیری مشارکتهای اجتماعی میتواند در این فرآیند اثرگذار باشد.
نماینده مردم داراب و زریندشت با تاکید بر اهمیت نقشآفرینی مجلس در توسعه کمی و کیفی در وزارت آموزش و پرورش، گفت: ایجاد کارنامه موفق برای دولت انقلابی با بکارگیری سیاستهای هدفمند و تعاملی با مجلس میتواند در دستیابی به نتایج مطلوبتر راهگشا باشد که در این راستا کمیسیونهای تخصصی و فراکسیونهای متعدد خانه ملت بایستی به صورت مشترک با دستگاههای اجرایی نسبت به برنامهریزی در نظام مدیریتی آموزش و پرورش اهتمام جدی داشته باشند.
وی در رابطه با اهمیت موضوعات خدماتی و رفاهی در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش، اظهار داشت: افزایش روحیه نشاط و همکاری با تعریف برنامههای رفاهی و ارائه خدمات به معلمان و کادر آموزشی و اداری باید به طور ویژه در سیستم مدیریتی آموزش و پرورش تعریف بشود تا بتوانیم در دستیابی به اهداف ترسیم شده مدنظر نیز به یک نقطه مطلوبی دست پیدا کنیم.
عسکری در پایان با تاکید بر اینکه فضاسازی در نظام تعلیم و تربیت در راستای پیادهسازی سیاستها و برنامههای هدفمند توسعهای کشور خواهد بود، تصریح کرد: ماموریت آموزش و پرورش در جامعه بسیار سنگین و به نوعی سرنوشتساز است و انتظار ما این است که با همدلی و پشتوانه اعتباری مشخص با دولت سیزدهم در بهبود وضعیت موجود گامهای موثر برداریم.