تیم پایش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سیزدهمین سفر نظارتی در فارس؛

بررسی دغدغه‌ها و چالش‌های مجموعه سلامت ۲ شهرستان خرامه و سروستان

اعضای تیم پایش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با حضور در شهرستان های خرامه و سروستان، ضمن آگاهی از دغدغه ها و چالش های حوزه سلامت در این دو شهرستان، شیوه خدمات رسانی در بخش های مختلف مجموعه بهداشت و درمان را مورد ارزیابی قرار دادند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر بررسی دغدغه‌ها و چالش‌های مجموعه سلامت ۲ شهرستان خرامه و سروستان

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، رئیس حوزه ریاست و مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیزدهمین سفر نظارتی خود و تیم همراه به شهرستان های فارس با اشاره به انجام ۱۲ سفر پیشین این تیم نظارتی به شهرستان ها و مناطق مختلف استان فارس با هدف ارزیابی توانمندی ها و نیازهای حوزه سلامت در فارس گفت: در این بازدیدها ضمن آگاهی مستقیم از مسایل حوزه سلامت در بخش های مختلف بهداشت، درمان و پشتیبانی، راهکارهای عملیاتی برای رفع چالش های مورد بررسی قرار می گیرد؛ همچنین موضوعاتی که نیازمند پیگیری در سطوح بالاتر است، برای پیگیری به مسئولان ارشد دانشگاه انعکاس می یابد.

سیزدهمین سفر این تیم پایش با حضور در شهرستان خرامه و بازدید از بیمارستان حضرت جواد الائمه (ع) این شهرستان خرامه آغاز شد.

اعضای این تیم نظارتی با حضور در بخش های مختلف این مرکز درمانی مانند همودیالیز، کودکان، اتفاقات، اورژانس، CCU و فاز دوم و سوم این بیمارستان، از نزدیک خدمات این مرکز درمانی و چالش های موجود در زمینه ارائه خدمت را ارزیابی کردند.

مسئول تیم پایش دانشگاه و هیات همراه با عیادت از بیماران بستری در این مرکز درمانی ضمن گفت و گو با پزشکان و کارکنان، مراجعان و همراهان بیماران، از دغدغه ها و چالش های این بیمارستان آگاه و شیوه ارائه خدمات درمانی به مراجعان را جویا شده و راهکارهایی پیرامون توسعه خدمات سلامت به ویژه در حوزه تعالی جمعیت این شهرستان ارایه شد.

بیمارستان حضرت جواد الائمه (ع) خرامه با پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت شامل بخش های نظیر بستری، اتاق عمل، مراقبت های ویژه، رادیولوژی، زایشگاه، اتفاقات، آزمایشگاه و دیالیز است؛ این مرکز درمانی با ۱۸ پزشک متخصص، ۶۴ تخت مصوب، ۳۲ تخت فعال و نزدیک به ۵۰ درصد ضریب اشغال تخت، ماهانه به حدود هشت هزار مراجعه ارائه خدمت می کند.

در این مرکز درمانی ماهانه به طور متوسط، هزار و چهارصد بیمار ویزیت می شوند که بیشترین میزان مراجعه مربوط به حوزه داخلی، قلب و زنان است.

دکتر «محمد بهمنی» رئیس شبکه بهداشت و درمان و دکتر «محمد شهابیان مقدم» رئیس بیمارستان حضرت جواد الائمه (ع) شهرستان خرامه در نشست هم اندیشی و جمع بندی با تیم پایش دانشگاه ضمن قدردانی از تلاش و پیگیری های مسوولان دانشگاه، در مورد دغدغه‌های سلامت محور شهرستان توضیحاتی ارائه دادند.

بازدید از خانه بهداشت سلطان شهر و پایگاه جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ سلطان آباد از دیگر برنامه های این سفر بود.

خانه بهداشت سلطان شهر با دارا بودن خدماتی مانند ویزیت پزشک، مامایی، غربالگری و مراقبت های سلامت زنان، نوزادان و سالمندان، بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر از جمعیت شهرستان را تحت پوشش قرار داده است.

سروستان؛ دومین مقصد سفر یک روزه تیم پایش دانشگاه

این سفر یک روزه با حضور اعضای تیم پایش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در شهرستان سروستان و بررسی خدمات سلامت در این شهرستان استان فارس ادامه یافت.

مجموعه سلامت شهرستان سروستان شامل بیمارستان شهدای این شهرستان، ۱۳ خانه بهداشت، دو مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، یک مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و دو پایگاه اورژانس ۱۱۵ است که به جمعیتی بیش از ۳۵ هزار نفر خدمات سلامت ارایه می دهد.

بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهدای شهرستان سروستان نخستین مقصد تیم پایش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آغاز سفر به شهرستان سروستان بود.

این مرکز درمانی در زمینی به مساحت بیش از ۲۵ هزار متر مربع و نزدیک به سه هزار متر مربع زیربنا، با حضور ۱۶ پزشک متخصص پذیرای بیماران است؛ در این مرکز درمانی به طور متوسط ماهانه به ۱۱ هزار مراجعه کننده به اورژانس و اتفاقات ارائه خدمت شده و حدود سه هزار بیمار نیز به طور متوسط در ماه در درمانگاه این بیمارستان، ویزیت می شوند.

مسئول تیم پایش دانشگاه در این برنامه از بخش های مختلف بیمارستان شهدای سروستان مانند بخش تریاژ، بستری، اتفاقات، دیالیز، آزمایشگاه و رادیولوژی بازدید کرده و راهکارهایی پیرامون بهبود خدمات رسانی به مراجعه مطرح شد.

دکتر حسینی و هیات همراه در ادامه با حضور در مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی سروستان، روند خدمات پزشکی، مامایی، دندانپزشکی، آزمایشگاه، بهداشت محیط، واکسیناسیون، بهداشت روان و تغذیه را مورد بررسی قرار دادند.

مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی سروستان، بیش از ۳۵ هزار نفر از مردم این شهرستان را تحت پوشش دارد.

بازدید از پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای خیرساز شهرستان سروستان از دیگر بخش های این سفر نظارتی بود.

اعضای تیم پایش دانشگاه در این برنامه یک روزه با حضور در واحدهای زیرمجموعه هر حوزه در شبکه های بهداشت و درمان و بیمارستان های شهرستان های خرامه و سروستان، روند ارائه خدمت را پایش و چالش های موجود را بررسی کردند.

در پایان این بازدیدها نشست جمع بندی با حضور تیم ارزیاب دانشگاه و مسوولان سلامت شهرستان خرامه و سروستان برگزار شد.

دکتر «فاطمه عزیزی» رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروستان و دکتر «محمد اسماعیل کاوه» سرپرست بیمارستان شهدای سروستان نیز با قدردانی از حضور و نقش تاثیر گذار مسوولان دانشگاه و تیم پایش دانشگاه، مشارکت و نقش تاثیرگذار خیرین تامین سلامت این شهرستان را از زمینه های راهگشا در در ارتقای وضعیت سلامت سروستان برشمرد.

ارائه گزارش بازدیدهای انجام شده از سوی نمایندگان معاونت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بخش های مختلف مجموعه سلامت شهرستان های خرامه و سروستان و همچنین ارایه راهکارهایی برای رفع چالش های موجود در این شهرستان ها از دیگر محورهای نشست جمع بندی تیم ارزیابی دانشگاه بود و در راستای رفع برخی از مسائل این دو مجموعه سلامت، تصمیماتی از سوی تیم نظارت دانشگاه گرفته شد.

در این سفر یک روزه دکتر «محمدرضا کریمی» معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و دکتر «علیرضا گودرزی» رئیس گروه گسترش شبکه های بهداشتی درمانی مدیریت توسعه شبکه معاونت بهداشت دانشگاه به نمایندگی از معاونت بهداشت دانشگاه؛ «منصور مدرکی» معاون مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه، «حجت حمیدی» معاون مدیر امور مالی دانشگاه و «محسن ناصری نژاد» معاون مدیر منابع انسانی و مهندس «علی ممتحن» معاون فنی مدیریت منابع فیزیکی و نظارت بر طرح های عمرانی به نمایندگی از معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه؛ دکتر «راضیه السادات موسوی رکن آبادی» رییس اداره نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه و «پروین غیاثی» کارشناس مسوول نظارت و اعتبار بخشی و مهندس «علی محمد گراوند» کارشناس بهداشت محیط به نمایندگی از معاونت درمان دانشگاه؛ «مجید عسکری» کارشناس نظارت بر دارو و دکتر «خدیجه محمدی جابری» کارشناس نظارت بر امور غذا و دارو به نمایندگی از معاونت غذا و دارو و «سید اسماعیل حسینی» کارشناس بازرسی و پاسخگویی به شکایات به نمایندگی از اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه، اعضای تیم پایش دانشگاه در این سفر نظارتی یکروزه بودند حضور داشتند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها