رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

ضرورت تامین اعتبار در جهت تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای به ویژه در حوزه عمرانی

نشست مجمع نمایندگان فارس با حضور نماینده ولی فقیه استان فارس در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با هدف ایجاد وحدت‌رویه و افزایش بودجه و اعتبارات و همچنین تعیین سرفصل‌های کلیدی توسعه‌ای جنوب کشور برگزار شد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر ضرورت تامین اعتبار در جهت تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای به ویژه در حوزه عمرانی

به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت گزارش خبر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه استان فارس با حضور در جلسه مجمع نمایندگان فارس که در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن تاکید بر ضرورت هم‌افزایی نمایندگان در پیشبرد امور، اعلام کرد: پروژه‌های شاخص و کلیدی فارس مشخص بشود تا بتوانیم بر اساس نقشه راه در مسیر توسعه قرار بگیریم.

ایشان خطاب به نمایندگان خانه ملت ادامه دادند: در همین راستا انتظار داریم نمایندگان مردم در مجلس با هم‌افزایی و وحدت رویه نسبت به تامین بودجه عادلانه فارس اهتمام جدی داشته باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در فارس ضمن تاکید بر اهمیت نقش‌آفرینی مجلس و دولت در توسعه این استان، اظهار داشتند: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای کشور و به طور خاص استان فارس که نقش محوری و تعیین‌‌کننده در توسعه جنوب ایران دارد باید مسائل کلیدی پیشرفت در تمامی حوزه‌ها با یک سازوکار مناسب دنبال بشود.

آیت‌الله دژکام در رابطه با ضرورت وحدت‌رویه و رویکرد نمایندگان در تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای، خاطر‌نشان کردند: از ۱۸ نماینده فارس انتظار داریم تا در راستای تحقق اهداف نگاه استانی و حتی ملی داشته باشند و یکدیگر را در به نتیجه رساندن پروژه‌های کلان و راهبردی نیز یاری کنند.

ایشان در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه باید تمامی نیازهای استان فارس در متن برنامه توسعه گنجانده شود، تاکید کرد: در این راستا هر یک از نمایندگان که در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور دارند بایستی لیست پروژه‌های توسعه‌ای مدنظر را در قانون بودجه و برنامه هفتم بیاورند و این مهم باید با تعریف منافع مشترک با استان‌های همسایه و جنوبی کشور محقق می‌شود.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی هم در ادامه با تاکید بر اینکه استان فارس در زمینه زیرساخت‌های لازم دچار عقب‌ماندگی است، مطرح کرد: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی در فارس وجود دارد که متأسفانه به دلائل مختلف در این استان شاهد فرصت‌سوزی‌های فراوانی هستیم.

وی با اشاره به اقدام جدی مجلس یازدهم در راستای حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای، ادامه داد: مجلس یازدهم در ترسیم خط مشی‌ها و چارچوب‌های کلان حوزه‌های مختلف پیشران و کلیدی علاوه بر قانون بودجه در برنامه هفتم توسعه یک نگاه جدی و ویژه دارد.

عسکری با بیان اینکه برنامه‌ریزی متمرکز جامع مدیریتی کشور در پیشبرد راهبردهای کلان کشور بایستی در مسائل کلیدی تعریف بشود، اظهار داشت: برنامه‌محوری باید در حاکمیت امور به عنوان یک اصل مهم تبیین بشود که در این راستا باید سیاست‌های تمرکززدایی به درستی در کشور اجرا بشود و ما به عنوان نماینده مجلس خواستاریم تا اختیارات استان‌ها با هدف تقویت جایگاه مدیریتی هر استان نیز افزایش پیدا کند.

نماینده داراب و زرین‌دشت با اعلام اینکه اصلاح ساختار بودجه و اصلاح قانون نظام بانکی در دستور کار جدی مجلس یازدهم قرار دارد، تصریح کرد: تخصیص اعتبارات لازم پروژه‌های دولتی به دلیل کمبود منابع منجر به استهلاک سرمایه‌گذاری‌ها شده است که این مسئله به تولیدکنندگان و فرآیند جذب سرمایه نیز آسیب جدی می‌رساند.

عضو حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه ضرورت تغییر مدیران ناکارآمد دولت انقلابی سیزدهم اشاره کرد و گفت: استان فارس به دلیل پهناور بودن و نقش محوری که در توسعه جنوب کشور دارد بایستی از ظرفیت مدیران شایسته و متعهد همسو با دولت و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی بهره ببرد که متأسفانه در برخی از جایگاه‌های مدیریتی اینگونه نیست و به نظر می‌رسد وقت تغییر برخی از مدیران فرارسیده است ‌و در این راستا حتما با رئیس‌جمهور محترم نیز نامه‌نگاری خواهیم کرد.

عسکری در پایان با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای به ویژه در حوزه عمرانی نیازمند تامین اعتبار است، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با وحدت‌رویه در افزایش و جذب اعتبارات متعدد ملی نسبت به تامین منابع مورد نیاز پروژه‌های استانی و حتی فراگیر نیز عملکرد مناسبی داشته باشیم قطعا در مسیر پیشرفت و توسعه هدفمند نیز قرار خواهیم گرفت.

در ادامه این جلسه هر یک از نمایندگان مجلس به بیان دیدگاه‌‌ها و نظرات مربوط به حوزه انتخابیه و موضوعات مطرح استانی پرداختند که مقرر شد جهت به نتیجه رساندن اهداف کلان توسعه‌ای جنوب کشور با محوریت استان فارس نیز این جلسات ادامه پیدا کند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها