آغاز همایش «علوم پایه و ارتقای سلامت» به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

همایش «علوم پایه و ارتقای سلامت» به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آغاز به کار کرد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر آغاز همایش «علوم پایه و ارتقای سلامت» به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، رئیس همایش علوم پایه و ارتقای سلامت در آیین آغاز به کار این همایش اظهار امیدواری کرد برگزاری این رویداد علمی و ارایه مباحث فاخر و علمی از سوی اساتید راهگشای حل بخشی از مشکلات کشور باشد.

دکتر «کامران باقری لنکرانی» با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان سال «علوم پایه و توسعه پایدار» از سوی یونسکو که مورد استقبال سازمان ملل متحد نیز قرار گرفت را ایده برگزاری این رویداد علمی دانست و افزود: در کشور ما نشست هایی در این زمینه از سوی برخی نهادها مانند مرکز مطالعات استراتژیک نهاد ریاست جمهوری و همچنین تعدادی از دانشگاه های سطح کشور برگزار شد.

او در ادامه، برگزاری این گونه همایش ها را فرصتی مهم و مناسب برای گفتگو بین رشته های مختلف علوم پایه عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت بهره مندی از این فرصت ها اضافه کرد: شاید در کنار علوم کاربردی توجه زیادی به علوم پایه نشود، در صورتی که هر علم کاربردی اگر مبتنی بر علوم پایه نباشد ممکن است به نتیجه مطلوب منجر نشود؛ نیروی پیشران علم در جهان و هر کشور، علوم پایه هستند و نباید از علوم پایه غافل باشیم و این همایش تلاش دارد تا از حضور اساتید رشته های مختلف در این زمینه بهره مند شود.

رئیس همایش علوم پایه و ارتقای سلامت گفت: بخش مهمی از مشکلات جهان امروز به دلیل راه حل های تکراری و عدم توجه به نظریات جدید و عدم درک صحیح و همه جانبه از موضوعات مختلف است؛ بنابراین توجه به تمام علوم پایه و کاربردی ضروری است و در این همایش با حضور اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه شیراز و همکاران، اساتید و محققان سایر رشته های غیرعلوم پزشکی امیدواریم این گفتگوی سازنده گامی برای حل مشکلات کشور باشد.

دکتر باقری لنکرانی سلامت را از مولفه های مهم زندگی بشر خواند که می تواند محور بسیاری از علوم قرار بگیرد و ادامه داد: در این زمینه می توانیم سلامت جسم، سلامت روح، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی را مدنظر قرار دهیم و بدانیم که سلامت در تعامل درست با محیط فراهم می شود و اگر نسبت به محیط نامهربانی کنیم نه تنها خود انسان در معرض آسیب قرار می گیرد، بلکه نسل های آینده نیز دچار آسیب خواهند شد.

او برگزاری این همایش را آغازی مهم و مستحکم برای رسیدن به اهدافی برشمرد که سلامت انسان و نسل های آینده بشر را در پی دارد.

رئیس همایش علوم پایه و ارتقای سلامت با بیان اینکه توجه به موضوعات همایش تنها مختص به این دو روز نیست، اظهار امیدواری کرد این حرکت به صورت پایدار و دنباله دار پیگیری شود تا بتوانیم از برکات گفتگوهای بین رشته ای بهتر و بیشتر بهره مند شویم.

بررسی نقش علوم پایه در سلامت انسان از گذرگاه ۴ محور تعیین کننده

دبیر همایش علوم پایه و ارتقای سلامت نیز در آیین شروع این همایش در مجتمع فرهنگی، رفاهی و ورزشی ولایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: همایش علوم پایه و ارتقای سلامت، با حضور نخبگان علوم پایه برگزار می شود و سبک سخنرانی ها و ارایه مطالب تا حدودی متفاوت است و سایر افراد می توانند از طریق فضای مجازی و به صورت غیرحضوری از مطالب ارایه شده بهره مند شوند.

دکتر «عبدالعلی محقق زاده» با اشاره به انتخاب سال جهانی علوم پایه از سوی یونسکو افزود: در همین راستا از سوی کارگروه جنوب فرهنگستان علوم پزشکی به ریاست دکتر لنکرانی تصمیم گرفته شد تا همایشی به صورت محلی در کشور با موضوع علوم پایه مختلف و نگاه به انسان و سلامت انسان برگزار شود.

او محورهای پیش بینی شده برای این رویداد علمی را در چهار نگاه NBIC شامل فناوری نانو، بیولوژی، فناوری اطلاعات و شناختی با محوریت توجه به سلامت انسان عنوان کرد و ادامه داد: به همین منظور چهار کارگروه تعیین و با حضور اساتید دانشگاه تیم هایی برای هر کارگروه تشکیل شده است و زیرگروه هایی نیز به صورت حضوری و مجازی فعال شدند.

دبیر همایش علوم پایه و ارتقای سلامت با بیان اینکه کارگروه ها و موضوعات مرتبط با همایش از شنبه بیست و ششم آذر آغاز و تا سه شنبه بیست و نهم آذر به صورت مجازی با برپایی ۳۰ نشست علمی ادامه داشته است، اظهار کرد: در روزهای یکم و دوم دی نیز همایش به صورت حضوری و مجازی همزمان و در دو نوبت صبح و عصر در حال برگزاری است.

دکتر محقق زاده هدف از برگزاری کارگروه ها و بررسی نتایج به دست آمده را دستیابی به سیاست هایی برای ترجمان گفتگوها به ترجمان موردنیاز جامعه، بزرگان کشوری و قانون گذاران عنوان کرد.

او اضافه کرد: همچنین اساتید حاضر در همایش در روز پایانی، به ارائه دیدگاه های خود در زمینه چهار رویکرد مورد نظر همایش، به حاضران ارایه می کنند و آیین پایانی همایش فردا جمعه، دوم دی ۱۴۰۱ برگزار می شود.

این آیین صبح روز، یکم دی ۱۴۰۱ در سالن ابوریحان بیرونی مجتمع فرهنگی، رفاهی، ورزشی ولایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار شد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها