یادداشتی از ابوالفضل هنانیان؛

بیان نقش کارآفرینی در دوران بحران اقتصادی کشور

کارآفرینانی کــه در زمــان بحران‌هــای اقتصــادی پایه‌گــذاری می‌شــوند، بــا بهبـود وضـع اقتصـادی عملکـرد بهتـری نسبت به سایر شرکت ها دارنـد .
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر بیان نقش کارآفرینی در دوران بحران اقتصادی کشور

به گزارش خبر، ابوالفضل هنانیان در یادداشت ارسالی با موضوع " بیان نقش کارآفرینی در دوران بحران اقتصادی کشور" به پایگاه خبری گزارش خبر آورده است؛

کارآفرینانی کــه در زمــان بحران‌هــای اقتصــادی پایه‌گــذاری می‌شــوند، بــا بهبـود وضـع اقتصـادی عملکـرد بهتـری نسبت به سایر شرکت ها دارنـد .

چون این افراد نیز باید در شرایط سخت چالاک تر کار کنند ، نوآوری و صرفه‌جویی و کاهش قیمت تمام شده و دید مالی و مالیاتی را لحاظ داشته باشند و با بهره‌وری و کارآمدگی بیشتری ساعت‌های مفید کاری را رقم بزنند. قطعا این زنجیره در این شرایط می‌تواند راهگشا باشد و شرایط را برای حفظ و توسعه اشتغال فراهم کند .

در واقع کارآفرینی در شرایط بحران یکی از انواع کارآفرینی بادوام خواهد بود به این دلیل که در محیط پرریسک افراد کارآفرین باید از بین ایده‌های زیادی که همیشه آنها را برای شروع یک کار جدید وسوسه می‌کند، دست به انتخاب‌های مطمئن‌تری بزنند که این انتخاب‌ها با توجه به اینکه از بین چندین ایده یا محصول پیشنهادی انتخاب شده‌اند از ریسک کمتری برخوردار هستند و به نتیجه رسیدن آن نیز محتمل‌تر خواهد بود. علاوه بر نکات فوق همیشه در کمبود‌ها یا تحریم چیزی خلق می‌شود که در شرایط عادی رسیدن به آن با وجود رقبای خارجی خیلی دشوارتر است.

در واقع کارآفرین فردی است که از کوچک‌ترین فرصت‌ها در خلق، بهبود یا توسعه محصولی جدید برای کسب مزیت استفاده می‌کند.در حال حاضر شرایط ممکن است سخت باشد و امکانات کم، اما برای موفقیت و کارآفرینی یک کارآفرین چه دیدی باید داشته باشد؟ نقاط قوت کارآفرینی کجاست؟ کشور و مردم در کدام قسمت‌ها نیاز بیشتری احساس می‌کنند؟ آیا می‌توان از این نقاط به مزیت اقتصادی رسید؟

همان‌طور که در بالا نیز گفته شد تهدیدها برای کارآفرینان باید یک فرصت باشد و نگاه کارآفرین کشف فرصت‌ها است. البته ممکن است در این شرایط کار کمی سخت‌تر باشد اما پتانسیل‌های زیادی وجود دارد پس با تفکری متفاوت باید نسبت به محیط کسب‌و‌کار و نیازمندی‌های مردم جست‌وجوگر باشیم.

به‌طور مثال یکی از مشکلات موجود در کشور بحران آب و کشاورزی به روش سنتی است که نهایتا هدر رفت آب و منابع فراوان در این صنعت را به‌دنبال دارد. مساله این است که آیا نمی‌توان برای کشت محصولات کشاورزی با استفاده از روش‌های بهینه‌سازی و با بهبود زیر ساخت‌ها به‌صورت صنعتی و مکانیزه برنامه‌ریزی کرد و خروجی و هزینه و نهایتا قیمت را بهینه کرد؟

مراجعه به الگوهای موفق به ما در پیاده‌سازی بومی این ایده کمک می‌کند و همچنین از نگاه کارآفرینی چه بسیار فرصت اشتغال‌زایی و کسب درآمد و صادرات در این اکو سیستم به‌وجود خواهد آمد و مسیر تولید بهینه محصول با کیفیت را نیز ایجاد می‌کند. این یکی از ده‌ها مورد از فرصت‌های کسب‌و‌کار حال حاضر کشور است که با کمی نگاه تیزبینانه کارآفرینان و بررسی و پایش مستمر محیط می‌تواند به مزیت پایدار منجر شود .

به عنوان نمونه در ماه‌های اخیر بازار مسکن دچار تحولات خاص قیمتی وبحران شده است هم در تولید که با افزایش بی‌رویه مصالح ساختمانی ، سازندگان دچار بحران شده اند وهم با افزایش بی رویه قیمت مسکن دیگر خریداران قدرت خرید را از دست داده اند لذا در این بحران وظیفه کارآفرینان است که به دنبال راه حلی در ایجاد مسکن با مصالح ارزان‌تر ومقاومت بیشتر و ارائه طرحهای زود بازده به شرکت‌ها ومسئولین دولتی ، این بحران را تبدیل به فرصت برای سرمایه گذاران وسازندگان وخریداران نمایند.

اما کارآفرینان تحت هر شرایطی باید بازار هدف خود را شناسایی کنند تا در مسیر کارآفرینی دچار بحران وشکست نشوند

بازار هدف چیست؟

بازار هدف نشان دهنده گروهی از افراد است که نیازها ، ادراکات و علایق مشابهی دارند. آنها به برندهای مشابه تمایل نشان می دهند و به نوسانات بازار به همان اندازه پاسخ می دهند.

بازار هدف شامل افرادی است که قصد داریم انرژی بازاریابی خود را بر روی آنها متمرکز کنیم. تردیدی وجود ندارد که هرچه در انتخاب بازار هدف خود دقت بیشتری به خرج دهیم، چشم‌انداز بهتری از مسیر بازاریابی و توسعه محصول خود خواهیم داشت.

اجازه بدهید با ذکر مثال هایی برای شما منظور از بازار هدف را بیش از پیش مشخص کنیم. بعنوان مثال کسی که می‌خواهد یک مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی راه اندازی کند، بازار هدفش خانم‌ها خواهند بود.

کسی که می‌خواهد دوربین عکاسی بصورت آنلاین بفروشد، باید به سراغ عکاسان برود. کسی را هم در نظر بگیرید که تصمیم دارد در دوران کرونا، ماسک تولید کرده و به متقاضیان بفروشد، این شخص می‌تواند تمام افراد جامعه را بعنوان بازار هدف قرار بگیرد .

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

مجله خبری گفتمان یزد

مجله خبری گفتمان یزد

رسانه تخصصی رصد اخبار در استان یزد

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

پایگاه خبری گفتگوی خبری صنایع معدنی

گفتگوی خبری صنایع معدنی

پایگاه رسمی اخبار معادن و مواد معدنی

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

رسانه تخصصی نهضت ملی مسکن

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

شبکه اطلاع رسانی و مرجع اخبار دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلا

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی

جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها