به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، فرشید قاسمی در همایش روسا، معاونین و کارشناسان آموزش متوسطه و گروههای آموزشی متوسطه ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز گفت: هر تحولی باعث می شود که افراد برای تحول بعد آماده شوند پس بر این اساس تحول در همهی جنبه ها ایجاد می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: بنابراین باید اقدامات تحولی با توجه به سند تحول بنیادین انجام شود.
عسکری ضمن اشاره به رویکرد تحول سازمانی گفت: سه رویکرد تدریجی، ترکیبی و بزرگ در تحول سازمانی وجود دارد.
قاسمی هدف مدارس را به چهار مورد تقسیم کرد و گفت: هدف مدارس نسل اول آموزش و صدور مدرک می باشد.
وی افزود: مدارس نسل دوم پژوهش می باشد و همچنین مدارس نسل سوم بدنبال کارآفرینی و نسل چهارم، ایفای نقش مسئولیت پذیری اجتماعی را دنبال می کنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به تولید و دانش بنیان خاطرنشان کرد: هنرستان های کشاورزی باید به سمت دانش بنیان و نسل چهارم شدن مدارس برود بنابراین فارس بعنوان استان پایلوت هنرستان های کشاورزی دانش بنیان کشور، انتخاب گردید.
قاسمی دو نوع برنامهی سال تحصیلی جدید را تشریح کرد و گفت: نوع اول برنامه های عادی و اجرایی و بخش دوم که مهمتر می باشد شامل برنامه های تحول آفرین بوده که استعدادیابی را هدف گذاشته و در این راستا بدنبال کشف، پرورش و نگهداشت استعدادها می باشد.
وی ضمن اشاره به اجرای جشنواره های پیش رو افزود: در راستای اجرای طرح استعدادیابی جشنواره هایی با محور های مطالعات اجتماعی، دست سازه ها، فعالیت های آزمایشگاهی، پژوهش، زبان خارجی، کدنویسی، ریاضی و ... برگزار می شود.
قاسمی با تشریح طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان گفت: برخی از اهداف این طرح شامل بهبود فرایند آموزشی در سال تحصیلی جدید، جبران نارسایی ها و کاستی های درسی و تعمیق یادگیری دانش آموزان می باشد.
وی ضمن تشریح مدل ارزشیابی تحولی گفت: چهار ارزیابی زمینه ای، ارزیابی درون داد، ارزیابی برون داد و ارزیابی فرایند را شامل می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش فارس از طراحی دو بسته ی فرهنگی در مبحث عوامل زمینه ای خبر داد و گفت: بسته ی فرهنگی آسیب های اجتماعی برای پسران و حجاب و عفاف برای دختران برای سال تحصیلی در نظر گرفته شده است.
قاسمی با اشاره به پروژهی مهر خاطر نشان کرد: در این زمینه کارگروه هایی تشکیل و در راستای شرح وظایفشان برای بهبود فرایند آموزشی و شروع مدارس در سال تحصیلی پیش رو فعالیت خواهند کرد.
وی الزام به تحول در هنرستان های فنی حرفه ای را اشاره کرد و بیان کرد: هدف از این طرح ایجاد وحدت رویه در موضوعات کارآفرینی در مقاطع مختلف تحصیلی و بخش های مختلف با ایجاد قرارگاه کارآفرینی می باشد.