به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، ترکمان، در همایش روسا و معاونین و کارشناسان آموزش متوسطه و گروههای آموزشی متوسطه ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز ضمن اشاره به آموزش در دوران کرونا گفت: دانش آموزان در دوران آموزش های غیرحضوری دچار افت تحصیلی آشکار و پنهان شده اند.
رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی و بررسی محتوای وزارت آموزش وپرورش با تبیین راهبردهای تدوین شده افزود: سنجش افت پنهان و آشکار دانش آموزان و براساس آن حرکت به سمت جبران این افت و توجه به عدالت آموزشی در دستور کار قرار دارد.
ترکمان با اشاره به اهمیت فعالیت معلمان خاطر نشان کرد: کیفیت هیچ نظام آموزشی از کیفیت معلمان آن فراتر نمی رود از همین روی گفته می شود که توانمندی معلمان برابر است با ارتقا سطح آموزش.
وی تاکید کرد: موتور محرک آموزش باید سرگروه های آموزشی مناطق باشند.
رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی و بررسی محتوای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه ۹۱۴ آیین نامه آموزشی گفت: باید مشارکت، مدیریت، شایسته محوری، رقابت بخشی، اثربخش مبنای انتخاب سرگروه ها قرار گیرد چراکه اگر سرگروه های ما براساس شایستگی ها و دارای مقبولیت و محبوبیت باشند؛ می توانند الگویی برای دیگر دبیران باشند.
ترکمان گفت: درپی برنامه ریزی برای توزیع بیشتر ساعات گروه آموزشی و تخصیص حق التدریس ها به سرگروه های آموزشی هستیم.
رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی و بررسی محتوای وزارت آموزش وپرورش ضمن تقدیر از استان فارس بدلیل ایفای نقش دبیرخانهی راهبری علوم تجربی گفت: این فعالیت می تواند بعنوان یک الگوی کشوری برای برگزاری مسابقات آزمایشگاهی باشد.
ترکمان ضمن اشاره به توسعه ی متوازن آموزشی گفت: برای بهتر اجرا شدن آن نیازمند امکانات مناسب و دبیران توانمند این که در این راستا باید برنامه ریزی هایی دقیق انجام شود تا نتیجه حاصل شود.
وی تاکید کرد: باید از کتاب محوری به سمت برنامه محوری حرکت کنیم.
ترکمان بیان کرد: فارس در جشنواره نوآوری با ۶۶۴ تیم دومین رتبه ی کشور را دارد.
وی ضمن اشاره به شبکهی ملی شاد گفت: با ایجاد کانال های درسی در شبکه شاد و اشتراک گذاری تولید محتواها در آن، گنجینهای بزرگ آموزشی ایجاد شده است.