مدیرکل آموزش و پرورش فارس در جمع منتخبی از موسسان و مدیران مدارس غیردولتی فارس خبر داد:

تحصیل بیش از یکصد و 39 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه 940 هزار دانش آموز در مدارس فارس مشغول به تحصیل هستند گفت: از این تعداد یکصد و 39 هزار و 643 دانش آموز در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر تحصیل بیش از یکصد و 39 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی فارس

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، محمد خلیل عسکری در جمع منتخبی از موسسان و مدیران مدارس غیردولتی استان فارس با حضور دکتر احمد محمودزاده؛ معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در شیراز گفت: 8 هزار و 953 همکار در مراکز غیردولتی داریم که ظرفیت های بسیار خوبی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: طبق بیانات رهبر انقلاب اسلامی ، تحول در آموزش و پرورش به عنوان یکی از اصول و ارکان اساسی انقلاب اسلامی است که تاکید بسیار بر آن دارند.

عسکری افزود: آموزش و پرورش در مسیر چندین ساله خود همیشه مورد خطاب تحول قرار گرفت تا اینکه با همت دانشگاهیان ، حوزویان و متخصصین تعلیم و تربیت که همه برخواسته از آموزش و پرورش بودند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شد.

وی پایه و اساس سند تحول بنیادین را مبانی نظری این سند دانست و گفت: مبانی نظری سند است که می تواند دانش آموز، معلم و اولیا را در مسیر حرکت به سمت حیات طیبه رهنمون شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: بقیه موارد سند تحول بنیادین شامل زیرنظام ها و ساحت های شش گانه تربیت و همه ماموریت هایی که برای آموزش و پرورش دیده شده بعد از مبانی نطری است.

عسکری گفت: اجرایی کردن مبانی نظری سند تحول بنیادین هست که می تواند منجر به تربیت دانش آموز در تراز نظام اسلامی شود و توجه به مبانی نظری است که می تواند باعث تبدیل شدن مدرسه به کانون تربیت و مدرسه صالح شود.

وی توجه به عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر را یکی از توصیه های رهبری و تاکیدات دولت و وزیر دانست و گفت: وزیر در کنار قرارگاه اجرایی کردن سند تحول بنیادین، به قرارگاه عدالت تربیتی هم می پردازد و بر روی این مسئله تاکید دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امروز کام مردم تشنه عدالت است و امروز یکی از ظرفیت هایی که در کنار آموزش و پرورش قرار دارد و توانسته بار بزرگی از آموزش و پرورش را به دوش بکشد مجموعه مدارس غیردولتی هستند که توانسته اند کارهای بزرگ و ارزشمندی را در راستای اجرای سیاست های کلان آموزش و پرورش انجام دهند.

عسکری افزود: استان فارس در حوزه مدارس غیردولتی هم مانند سایر موارد در قله بوده است و در بازدیدی که از مجموعه جباری داشتیم مبین این است که این مدل کار کردن در کشور بی نظیر است.

وی گفت: لازم است در ادامه مسیر نگاه تربیتی منبعث از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در مدارس غیردولتی نیز نهادینه کنیم و نگاه عدالت محور را تقویت و تحکیم بخشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس غیردولتی مجموعه هایی بودند که وقتی طرح رافع مدارس غیردولتی را نگاه می کنیم سرشار از آموزه های دینی و اخلاقی است.

عسکری به اقدامات خوب مدارس غیردولتی فارس اشاره کرد و گفت: یقین دارم که در آینده نیز مدارس غیردولتی و اداره امور مشارکت های فارس می تواند مبدع حرکت های خلاقانه مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد.

وی به اعتماد مردم در خصوص مدارس غیر دولتی اشاره کرد و گفت: در استان فارس رقابتی که برای برخی از مدارس غیردولتی وجود دارد شاید به جرات بتوان گفت دقیقا پشت سر مدارس تیزهوشان است و در واقع نشان دهنده این است که مردم تربیت چندساحتی مدارس غیردولتی را بیشتر پذیرفته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امروز درکنار موسسین و مسئولین غیردولتی هستم و سعی دارم از ظرفیت اداره کل در چارچوب‌ها‌ی تعریف شده برای حمایت از موسسین غیردولتی استفاده کنم.

عسکری دغدغه رهبری و نظام جمهوری اسلامی را مهارت آموزی دانست و گفت: بر این اساس علاقه مند به توسعه هنرستان های غیردولتی هستیم و اراضی با کاربری آموزشی را با اولویت هنرستان ها پیش می بریم.

وی با اشاره به اینکه استان فارس پایلوت هنرستان های کشاورزی دانش بنیان کشور شده گفت: مدارس غیردولتی جزء لاینفک آموزش و پرورش هستند و باید ظرفیت موجود را به سمت هنرستان های غیردولتی نیز ببریم.

وی گفت: 940 هزار دانش اموز در مدارس فارس مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد یکصد و 39 هزار و 643 نفر در مدارس غیردولتی اشتغال به تحصیل دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: 45 هزار و 525 نفر نیز در هزار و 299 آموزشگاه علمی آزاد و زبان خارجی مشغول به تحصیل هستند و 8 هزار و 953 همکار در مراکز غیردولتی داریم که ظرفیت های بسیار خوبی هستند.

عسکری گفت: آموزش و پرورش فارس آماده اجرای برنامه های وزارت متبوع است و در هر جای که استانی را به عنوان نمونه بخواهید انتخاب کنید با امید به داشتن نیروهای قوی آماده هستیم.

وی در پایان گفت: سعی ما بر این است که حرکت ما در مدارس غیردولتی نیز به سمت تمدن نوین اسلامی و دولت عدالت محور مهدوی باشد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها