با امورات محوله در حوزه نگهبانی آشنا شوید.

آشنایی و بررسی وظایف نگهبانی و حوزه استحفاظی

وظایف نگهبان شامل وظیفه عمومی و وظیفه اختصاصی است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه

به گزارش خبر روابط عمومی گروه پاس، آشنایی کامل با منطقه ومحدوده مورد مراقبت ،آماده باش کامل در تایم نگهبانی،بررسی روزانه کلیه موانع وحصارهای محدوده حفاظت ،کنترل وسایل نقلیه را در هنگام ورود وخروج به محدوده ، کنترل دقیق افراد در رفت وآمدهای ساعات اداری وخصوصاً بعداز ساعات اداری، کنترل دربها وپنجره ها ،حفاظ ها ، قفلهای سوئیچی وآویزی،اتاقها،راهروها،پیرامون ساختمانها ،راههای نفوذی وحساس ،زوایای بی روح ونقاط کور در هنگام تحویل گرفتن پست وگشت زنی بخصوص درهنگام شب، قفل کردن تمام درهای ورودی وپنجره های ساختمان هنگامیکه جهت گشت زنی از ساختمان خارج می شود.

گشت زنی در محدوده حوزه استحفاظی بصورت دقیق و داشتن ارتباط با پست های دیگر، هوشیاری کامل ، عدم افشای اطلاعات در مورد مسائل نگهبانی ، هماهنگی واطلاع به سر شیفت در صورت بروز موارد مشکوک یا کارضروری، اطلاع رسانی موارد خاص در طول شیفت و انتقال آن پس از پایان شیفت به سرشیفت بعدی، نگهبان می بایست شناسایی کامل واطلاع لازم از محل نگهبانی خود داشته و نقاط ضعف را کنترل بیشتری نموده ودر دفتر گزارش نگهبانی ذکر نماید.

در راس ساعت تعیین شده درمحل نگهبانی حاضر وپست مربوطه را تحویل گرفته وخروج به موقع داشته باشد.درصورتیکه انجام امور نگهبانی به صورت شیفت درگردش باشد، قبل از وارد شدن زمان شیفت جدید،ترک محل نگهبانی برای نگهبان شیفت قبلی ممنوع می باشدو از ترک پست محل نگهبانی خودداری نماید.

هرگونه تغییر درمحل یا زمان نگهبانی طی هماهنگی قبلی با مسئول مربوطه انجام گیرد.

از انجام هرگونه کار غیر ضروری که نگهبان را از وظیفه اصلی باز می دارد،خودداری بعمل آید.(شرکت و مداخله در نزاع ها و امورات غیر مرتبط با اداره انتظامات...)

برخورد حسنه با مراجعین وتلاش درجهت راهنمایی صحیح آنان

از حوزه استحفاظی و تاسیسات (آب- برق- تلفن- تهویه و...) واموال واسناد حفظ وحراست نموده وهرگونه وضع غیر منتظره و مشاهده اشیاء مشکوک ویا حوادث ناگهانی را فوراً به مسئولین ذیربط گزارش نماید.برگه های مرخصی کمتراز یک روز همکاران واتومبیل ها از طریق دربهای ورودی تحویل گرفته شود و از ورود افراد واتومبیل های غیرمجاز به محیط تحت پوشش جلوگیری بعمل آید. بازدید از اشیاءووسایل، قبل از ورود آنها به محیط تحت پوشش و دریافت برگه خروج وسایل دولتی، جلوگیری از مسدود نشدن مداخل ورودی و خروجی حوزه استحفاظی جهت ارائه خدمت مناسب درمواقع اضطراری. نگهبان می بایست از سیستم های اعلام خطر وحفاظتی اطلاع کامل داشته ومرتباً آنها را موردبازدید قراردهد. جلوگیری ازتجمع افراد متفرقه درمحل نگهبانی. انجام کلیه ماموریتهای ارجاعی از طریق مسئول مافوق.

وظایف اختصاصی چیست؟

علاوه بر وظایف عمومی که نگهبان مکلف به انجام است بر اساس نوع پست و محل آن ممکن است وظایف نگهبان تغییر یابد که این دسته از وظایف را وظایف اختصاصی نگهبان می نامند که برخی از این وظایف به شرح ذیل می باشد.

دریافت دستورات مخصوص محل نگهبانی از روسای مربوطه در رابطه با نوع پست و ویژگی های آن. نصب یک نسخه از وظایف اختصاصی نگهبان در محل نگهبانی برای آگاهی از آن و تسلط بر وظایف مزبور.

مراقبت و هوشیاری کامل در راستای اجرای وظایف اختصاصی در محل نگهبانی .به هر حال باید دانست بسیاری از پست های نگهبانی دارای وظایف اختصاصی منحصر بفرد هستند که درخارج از آن پست معنایی ندارد مثلا وظیفه نگهبان جلو درب ورودی تاسیسات با وظایف نگهبان مانیتورهای حفاظت الکترونیک کاملا متفاوت بوده و تفاوت ها در وظایف اختصاصی بنا به موقعیت مشخص می گردد

وظایف نگهبان در قبال کنترل تردد کارکنان و مراجعین:چیست؟

رعایت کلیه مسایل اخلاقی و شئونات اجتماعی دربرخورد با ارباب رجوع،رعایت سلسله مراتب در برخورد با مقامات مسئول ، نظارت و کنترل دقیق بررفت آمد مراجعین به حوزه استحفاظی اعم از کارمند و .... به هنگام ورود و خروج افراد متفرقه یا افراد مشکوک در صورت همراه داشتن ساکهای بزرگ ، کیف دستی یا بسته های حجیم به جهت انجام اقدامات امنیتی بالحاظ حفظ حیثیت افراد وبا در نظر گرفتن نکات حفاظتی در محلی مناسب و دور از دید مراجعین و کارکنان از محتویات کیف بازدید بعمل آید(درصورت احتمال تخریب از طرف فرد مورد نظر با رعایت اصول حفاظتی ، حضور عینی فرد یا افرادیاز پرسنل انتظامات الزامی است).

هنگام بازرسی اگر اجناس یا شی یافت شد به هیچ عنوان جایی مطرح نکند تا از طریق واحدحفاظت دستگاه رسیدگی شود. خروج کلیه کارکنان از محیط کار در ساعت اداری به استثناء اعضای هیئت علمی و مدیران ارشد ومتخصصین دستگاه منوط به ارائه برگه مرخصی تایید شده از مسئولین ذیربط به نگهبانی خواهد بود.

ورود و خروج کلیه عوامل یا کارکنان متفرقه که به منظور انجام امور عمرانی و تاسیساتی وارد محیط می شوند صرفا با هماهنگی مسئولان فنی وامور عمومی و با رعایت دقت و مقررات در تردد آنان و بازدیدوسایل همراهشان امکان پذیر و بلامانع خواهد بود.

در خصوص استفاده از کارگاهها، آزمایشگاه ها، اتاقهای آموزشی رایانه و.... بعد از ساعت کاری وساعات غیر اداری و تعطیلی ها منوط به هماهنگی قبلی از سوی مسئولین مربوطه و با دادن اسامی افراداستفاده کننده به سرپرست انتظامات خواهد بود. حضور کلیه مامورین نظامی و انتظامی در محیط ، و به هر علت (از قبیل ابلاغ حکم قضایی ،تحقیقات و دستگیری و....) ممنوع می باشد. مگر با تایید بالاترین مقام سازمان، ورود افراد متفرقه (کلیه افرادی که رابطه استخدامی با سیستم ندارند)جهت شرکت در مراسم هایی نظیر کنفرانسها ، سمینارها و گردهمایها منوط به طی این مراحل میباشد . اطلاع قبلی توسط مسئول واحد برگزار کننده به همراه تاریخ ، مکان و زمان مراسم ، ریز برنامه های اجرایی و فوق برنامه ای اجرایی،لیست اسامی مدعوین، لیست داوطلبان ثبت نام کننده ، لیست کادر اجرایی ، محل اسکان مهمانان ،نمونه کارتهای مدعوین

جلو گیری از ورود ارباب رجوع بدون برگ ملاقات و کارت شناسایی مجاز، رسیدگی سریع به امور مراجعین و جلوگیری از ازدحام افراد در محل نگهبانی ، فرم ملاقات در نگهبانی تنظیم ، سپس اجازه ورود به ارباب رجوع داده شود)این مورد در مکانهایی که انتظامات تشخیص دهد انجام خواهد شد.نام ونام خانوادگی ملاقات کننده و فرد ملاقات شونده در دفتر گزارش ثبت خواهد گردید .حضور کلیه پرسنل در محیط کار پس از اتمام ساعت اداری و در ایام تعطیل ، منوط به هماهنگی قبلی و طی درخواست مسئول واحد مربوطه و تایید ریاست سازمان و اعلام ان به واحد انتظامات میباشد. نگهبان باید از انواع کارتهای شناسایی موجود در سازمان و امضاء و مهرهای محل کار جهت جلوگیری از جعل آن اطلاع و شناخت کافی داشته باشد.

سرشیفت کیست؟و چه وظایفی دارد؟

فردی است جهت نظارت وهماهنگی وبرطرف کردن نیازمندیهای نگهبانان .

شناخت کامل محل ومنطقه استحفاظی هرپست وآشنا نمودن نگهبان با پست مربوط به خودش،تعویض بموقع پست ها،

، سرکشی مداوم به پستها وتهیه نیازمندیهای نگهبانان

مسئول انتظامات کیست؟و چه وظایفی دارد؟

فردی که مسئولیت کل نگهبانان منطقه ومحیط استحفاظی مربوطه را بعهده دارد.

رسیدگی به امور جاری نگهبانی، تنظیم لوحه نگهبانی، رسیدگی به امورنگهبانان و ما یحتاج آنها،نظارت دقیق بر پستها وکار سرشیفتها، تنظیم گزارش کار روزانه وحوادث اتفاق افتاده.

موضع نگهبانی:محلی است که نگهبان جهت مراقبت محیط و حفاظت خود درآن قرار می گیرد.

شرایط موضع نگهبانی چیست؟

داشتن حداکثر میدان دید و اختفاء ، قرار گرفتن موضع در امتداد معابر وصولی، داشتن حفاظت کامل، داشتن ارتباط مواضع پست با یکدیگر.

سامانه جامع خدمات حفاظتی و مراقبتی پاس اولین پلتفرم در حوزه حفاظت و مراقبت در ایران می باشد که با همکاری موسسات حفاظتی و مراقبتی تحت نظارت مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا خدمات زیر را به صورت آنلاین ارائه می دهد.

تامین و اعزام نیروی نگهبان به اماکن عمومی و خصوصی شما همراه با تجهیزات دفاع شخصی با لباس مصوب مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا،پذیرش کلیه مسئولیت های حقوق و مزایای اداره کارو امور اجتماعی و بیمه تامین اجتماعی و بیمه مسولیت مدنی از سمت موسسه حفاظتی و مراقبتی به طوریکه هیچ مسئولیتی به عهده کارفرما نباشد. نظارت بر عملکرد نگهبان از راه دور اعم از حضور و غیاب،ساعات و تعداد گشت زنی و سطح هوشیاری توسط کارفرما با ارائه نرم افزار مربوطه،نظارت و بازرسی از پروژه به صورت غیر منتظره و آنلاین توسط موسسه حفاظتی و مراقبتی،ارائه امکاناتی شامل گشت خودرویی و موتوری، نصب چراغ گردون، نصب تابلو و علائم بازدارنده از وقوع جرم،اعزام وکیل به مراجع قضایی و انتظامی در صورت بروز هرگونه مشکل،ارائه آمار و عملکرد هفتگی و ماهیانه به کارفرما به صورت آنلاین،حفظ جان و مال و نوامیس شما توسط نگهبانان آموزش دیده،جایگزینی نگهبان در صورت مرخصی یا هرگونه موارد فورس ماژور،جبران خسارت در صورت بروز هرگونه مسئله ،ارائه راهکارهای انتظامی برای طرح های حفاظت فیزیکی و الکترونیکی با مشاوره های انتظامی وارائه مجوز تجهیزات دفاع شخصی به گروه هدف( پزشکان،وکلا، ،طلافروشان ،پرستاران، و خانواده های نیروهای مسلح) و خدمات نگهبان هوشمند از خدمات این سامانه می باشد.

جهت برخورداری از کلیه خدمات سامانه جامع حفاظتی و مراقبتی پاس و درخواست نگهبان به آدرس www.passgroup.ir مراجعه فرمایید.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها