مدیر کل بنیاد مسکن در دیدار با فرماندار و مسئولان محلی شهرستان گراش:

جنوب فارس در اجرای بسیاری از طرح‌های عمران روستایی و محرومیت‌زدایی شاخص ساز است

عطا الله زمانی، مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در دیدار با مجید غلامپور فرماندار شهرستان گراش و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان برخی از شاخص‌های توسعه روستایی در شهرستان گراش را برشمرد و اظهار داشت: جنوب فارس در اجرای بسیاری از طرح‌های عمران روستایی و محرومیت زدایی شاخص ساز است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر جنوب فارس در اجرای بسیاری از طرح‌های عمران روستایی و محرومیت‌زدایی شاخص ساز است

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، زمانی، در این دیدار که با حضور بیژن جمشیدی مدیر بنیاد مسکن شهرستان گراش ، مسئول دفتر نماينده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، اعضای شورای شهر گراش و برخی از مسئولان محلی برگزار شد، موضوع بازنگری طرح‌های روستاها و تامین اعتبارات سیل و همچنین چگونگی بهسازی و توسعه معابر روستایی را مورد بررسی قرار داد.

زمانی با بیان اینکه گراش ظرفیت‌هایی کم نظیر در توسعه روستایی و شتاب بخشی به طرح‌های عمران روستایی و زیر بنایی دارد خواستار مشارکت مردم و نیکوکاران در این شهرستان در تامین منابع مالی برای اجرای طرح‌های توسعه روستایی شد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه تامین مسکن یکی از رویکردهای اصلی بنیاد مسکن در این شهرستان است افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی ساخت پروژه طرح‌های حمایتی مسکن در قالب طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن با توجه به اختصاص ۲۰۰ واحد مسکن در طرح اقدام ملی برای شهر گراش در فاز نخست فرآیند آماده‌سازی و ساخت پروژه ۲۰۰ واحدی را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: در طرح نهضت ملی مسکن با پیگیری‌های به عمل آمده صدور پروانه ساخت از طریق شهرداری انجام گردیده و فرایند انتخاب پیمانکار تجهیز کارگاه و ساخت پروژه طی روزهای آینده نهایی خواهد شد و اجرای عملیات ساختمانی آغاز می‌شود.

زمانی، اضافه کرد: بنیاد مسکن با توسعه زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌های هادی در روستاها زمینه مهاجرت معکوس روستائیان را فراهم کرده‌ است.

مجید غلامپور، فرماندار شهرستان گراش نیز با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن در شهرستان گراش بر لزوم تسریع در اجرای طرح های بازنگری طرح هادی روستاها تاکید کرد و اظهار داشت: بسیاری از روستاهای شهرستان گراش قابلیت بازنگری طرح‌های هادی را دارند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

فرماندار گراش خواستار نقش آفرینی بیشتر بنیاد مسکن در عمران و آبادانی مناطق روستایی شهرستان شد و افزود: بنیاد مسکن نقش موثری در توسعه روستاها دارد از این رو شهرستان گراش با حجم محرومیت به خصوص در مناطق روستایی باید مورد توجه قرار گیرد.

غلام‌پور با اشاره بر لزوم مقاوم‌سازی منازل مسکونی در شهرستان گراش، گفت: ۸۵۳ واحد مسکونی این شهرستان تاکنون با همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقام‌سازی شده است و ۲۰۵۱ واحد مسکونی دیگر نیازمند مقام‌سازی است.

وی با اشاره به گذشت بیش از ۱۳ سال از ارتقاء بخش گراش به شهرستان، گفت: گراش به رغم ظرفیت‌های خوبی که دارد همچنان با مشکلاتی دست به گریبان است و نیاز است مدیران استانی نگاه ویژه به این شهرستان داشته باشند.

غلامپور، گفت: انتظار است با همت بنیاد مسکن با توجه به شرایط خاص و مشارکت خیرین، گراش در ساخت و احداث مسکن محرومین از شهرستان‌های پیشرو در استان باشد.

حل مشکلات و موانع پیش رو طرح نهضت ملی مسکن در گراش و ارد، تسریع در اجرا و ساخت ۲۰۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن، اجرای طرح هادی روستای تنگ خور، بازنگری در طرح هادی روستای فداغ بشیرآباد، حسین آباد، کنگ و ریشه، محمد زینا و لب اشکن، تامین زیرساخت شهرک‌های تازه تاسیس در دهستان‌های فداغ و خلیلی و شهر ارد، اختصاص قیر رایگان و آسفالت کوچه و معابر در سطح روستاها، سند‌دار کردن زمین‌ها، تسریع در واگذاری زمین و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز، افزایش تسهیلات، تامین نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات اداری از مهمترین درخواست‌های فرماندار گراش در دیدار با مدیر کل بنیاد مسکن بود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان گراش نیز دراین نشست با تقدیر از همراهی مدیر کل و فرماندار گراش گزارشی از عملکرد این نهاد در شهرستان گراش ارائه و اضافه کرد: پروژه طرح‌های حمایتی مسکن در شهر گراش در قالب پروژه ۲۶۰۰ واحدی اختصاص یافته است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی لارستان در حال انجام فرایند اداری تحویل زمین برای مابقی اراضی می‌باشد تا بتوان بتواند فرایند ساخت و ساز را تسریع نموده و با توجه به شعار سال ۱۴۰۱ مطابق با بیانات رهبر معظم انقلاب برنامه‌های تامین مسکن را به پیش ببرد.

جمشیدی با بیان اینکه از جمله اقدامات بنیاد مسکن در سال جدید با توجه به ثبت‌نام و اختصاص زمین در شهر ارد توسعه مشکن در این شهر است گفت: بنیاد اقدام برنامه‌ریزی جهت ساخت و ساز در شهر ارد کرده است امید است بتوان در قالب طرح نهضت ملی مسکن بسیاری از جوانان شهر ارد را در این برنامه صاحب مسکن کرد ، همچنین این بنیاد در نظر دارد جهت ارائه خدمات هرچه بهتر و بیشتر اقدام به آغاز پروژه تجاری‌سازی در شهرک فاز ۳ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نماید.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها