مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد خبر داد:

ارائه 147 هزار خدمت مسکن به مددجویان در سال 1400

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: سال گذشته 147 هزار خدمت مسکن به مددجویان ارائه شد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر ارائه 147 هزار خدمت مسکن به مددجویان در سال 1400

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، محمود توکلی افزود: کمیته امداد در راستای سیاست حمایت و توانمندسازی مددجویان خدمات متنوعی ارائه می‌کند که مسکن بخشی از این خدمات است و در این راستا کمک به تعمیر، بازسازی و احداث مسکن، یاری رساندن به مددجویان برای خرید مسکن و ایجاد شرایطی برای دریافت ودیعه اجاره مسکن اهم موارد مربوط به دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد است.

محمود توکلی در زمینه عملکرد کمیته امداد در بخش مسکن در سال ۱۴۰۰ افزود: کمک کمیته امداد برای خرید بالغ بر ۷۴۰ واحد مسکن مددجویان انجام شده و علاوه بر این، کمک به خرید ۵۳۰ واحد دیگر در حال انجام است.

وی همچنین کمک کمیته امداد برای احداث مسکن را بالغ بر ۱۵ هزار و ۳۵۰ واحد مسکن مددجویان در سال ۱۴۰۰ دانست که تکمیل شده و در اختیار مددجویان قرار گرفته و علاوه بر آن نزدیک به ۲۷ هزار واحد مسکونی دیگر در مراحل مختلف اجرایی اعم از پرونده‌سازی، تعیین استحقاق اولویت تا شروع عملیات اجرایی و مراحل پیشرفت فیزیکی قرار دارد.

وی گفت: تکمیل واحد‌هایی که از سنوات قبل و از محل واحد‌های نیمه تمام قبلی بوده بیش از 3200 واحد است که در اختیار مددجویان قرار گرفت و 2220 واحد نیز شناسایی شده و در مراحل اقدام قرار دارد.

توکلی گفت: کمیته امداد در بخش فضای جانبی نیز به احداث نزدیک به 22 هزار واحد کمک کرد که به مددجویان تحویل شد و 11 هزار واحد دیگر از فضا‌های جانبی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

وی افزود: تعمیرات ۳۷ هزار مسکن مددجویان هم انجام و تحویل شد و ۲۸ هزار مورد تعمیراتی نیز در مراحل مختلف قرار دارد.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: در سال ۱۴۰۰، کمیته امداد در راستای هدف‌گذاری ۱۸۰ هزار خدمتی در بخش مسکن بالغ بر ۱۴۷ هزار خدمت را عملا یا به صورت کامل انجام داده و یا در دست اقدام دارد.

توکلی افزود: در سال ۱۴۰۱ کمیته امداد با هم افزایی با دستگاه‌های اجرایی و انقلابی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی، بنیاد مستضعفان و وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مانند وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفاهم نامه‌های همکاری مختلفی در بستر قانون جهش تولید مسکن امضا کرد و در این راستا هدف گذاری نود هزار واحد برای سال ۱۴۰۱ که شامل شصت هزار واحد شهری و سی هزار واحد روستایی است پیش بینی شده است.

توکلی گفت: یکی از تفاهم نامه‌های شاخص کمیته امداد برای احداث چهل هزار واحد است که با کمک بسیج سازندگی به عنوان مجری در چند فاز و طی یکی دو سال آینده اجرا خواهد شد.

وی باب یان اینکه سال‌های قبل کمیته امداد ا هدف احداث ده هزار واحد مسکن تفاهنامه‌ای با بنیاد مستضعفان منعقد کرد گفت: بخش‌هایی از تفاهمنامه انجام شده و امیدواریم بخش‌های باقی مانده این تفاهمنامه در سال ۱۴۰۱ به سرانجام برسد.

وی مراجعه حضوری مددجویان به ادارات کمیته امداد و همچنین ثبت درخواست در سامانه امداد هوشمند را از شیوه‌های ثبت درخواست در حوزه مسکن مددجویان دانست و مسیر سوم را هم از طریق ارائه درخواست در بازدید‌های دوره‌ای مددکاران از منازل مددجویان عنوان کرد.

توکلی ارائه تسهیلات بانکی به مددجویان در بخش مسکن را در دو گروه عمده شامل تسهیلات بلاعوض از طریق کمیته امداد و صندوق امداد ولایت و دیگری وام قرض الحسنه دانست و گفت: کمیته امداد از ظرفیت‌های دیگر کشور غافل نیست و در همین راستا در بحث مسکن روستایی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی اصلی تامین طرح بهسازی و مقاوم سازی آن است یک ظرفیت تسهیلات بانکی ایجاد کرده است و در اختیار مددجویان قرار داده است.

وی گفت: منابع اعتباری یک بخش از قانون جهش تولید مسکن در سال ۱۴۰۰ که پیگیری‌های آن را وزارت راه و شهرسازی در این رابطه انجام می‌دهد تسهیلات بانکی است که مددجویان متقاضی از آن هم می‌توانند بهرمند شوند.

توکلی افزود: کمک‌های کمیته امداد در بخش مسکن و ساختمان براساس سیاست‌های کلان این نهاد با اولویت مناطق روستایی، مرزی، محروم و شهر‌های زیر صدهزار نفر جمعیت تعریف می‌شود؛ این اولویت هم از منظر تقدم و تاخر زمانی ارائه خدمت و هم از منظر میزان اعتبار و تسهیلاتی که ارائه می‌شود بررسی می‌شود، بنابراین اگر هیچ نیازمندی در هر نقطه از کشور که تحت پوشش کمیته امداد است نادیده گرفته نخواهد شد.

وی افزود: در این زمینه در سال ۱۴۰۰ استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و گیلان در بخش مسکن عملکرد‌های بیشتری داشتند.

وی درباره مبلغ بودجه در نظر گرفته شده در بخش مسکن مددجویان گفت: در سال ۱۴۰۰ از محل تبصره ۱۴ قانون بودجه، سه هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که بخشی از آن محقق شد و در سال ۱۴۰۱ از همان محل در قانون بودجه، دو هزار و پانصد میلیارد تومان برای بحث مسکن محرومین در نظر گرفته شده است.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها