در نشست مشترک مدیر ان کل و معاونین آموزش و پرورش و صداوسیمای مرکز فارس تصویب شد:

برنامه سازی صداوسیما جهت اجرای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش وپرورش چهار رکن برای تربیت مشخص شده است که یکی از ارکان اصلی آن رسانه است که صداوسیما از جمله شاخص ترین رسانه هاست.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر برنامه سازی صداوسیما جهت اجرای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، محمد خلیل عسکری در نشست مشترک مدیران کل و معاونین آموزش و پرورش و صداوسیمای مرکز فارس با اشاره به مطلب فوق افزود: ضریب نفوذ رسانه ملی وصدا وسیما در درون خانواده ها بسیار بالا است و این ظرفیت در کنار سیستم رسمی تعلیم وتربیت می تواند در اجرایی شدن اهداف سند تحول بنیادن آموزش وپرورش بسیار موثر باشد.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: متاسفانه پس از ده سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش وپرورش هنوز به جرات میتوان گفت آحاد جامعه و حتی بخشی از فرهنگیان نیز آشنایی کامل با اهداف و محتوای این سند ندارند.

عسکری گفت: از ابتدای مدیریت خود عزم جدی برای شناساندن واجرایی کردن این سند را دارد و تا کنون پنج جلسه آموزشی برای همه روسا ومعاونین ادارات آموزش و پرورش سراسراستان برگزار شده و این جلسات همچنان نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از تشکیل شورای سیاستگزاری اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استان با حضور جمعی از نخبگان و پیشکسوتان تعلیم و تربیت خبر داد.

عسکری گفت: براساس سند تحول بنیادین محور اساسی تمرکز فعالیت ها در مدرسه است و حتی از ان درسند تحول به مدرسه صالح نام برده شده که دارای ارکان مختلفی از جمله معلم، دانش آموز و محتوای آموزشی است.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: صداوسیما با زبان هنر می تواند محتوای سند را هنرمندانه تبیین و برای همه افراد جامعه خصوصا گروه هدف تعلیم و تربیت مناسب سازی کند.

عسکری به آسیب های ناشی در دوران کرونا در تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: نقش صداوسیما در حوزه فعال سازی مدارس و کاهش آسیب های اجتماعی در دوران کرونا و پساکرونا بسیار موثر است.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس همچنین به موضوع کرامت و شخصیت معلم نیز اشاره کرد و گفت: صداوسیما میتواند در این حوزه با تولید برنامه های مختلف نقشی ارزشمند ایفا کند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس نیز در این جلسه گفت: کلید واژه ایران قوی در واقع چکیده اساسی بیانیه گام دوم انقلاب است و برای قوی شدن نیازمند دانایی هستیم چراکه دانایی قدرت می آورد و جامعه را قوی میکند.

سید تقی سرابی گفت: برای دانایی، تربیت و پرورش در جامعه نقش آموزش و پرورش بسیار اساسی و مهم است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس در بخش دیگری از سخنان خود به کارکردهای اساسی رسانه در دنیا اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی، تفریح و سرگرمی و آموزش سه کارکرد مهم رسانه در دنیا است.

سهرابی گفت: تفاوت صداوسیما در ایران با دنیا بر روی تاکید بر مساله آموزش است چرا که به فرموده حضرت امام(ره) ، صداوسیما دانشگاه عمومی است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس گفت: کارکرد آموزش در رسانه ملی بر روی دو کارکرد دیگر نیز اثرگذار و مهم است و این مساله مورد توجه مدیران صداوسیما است.

سهرابی گفت: صداوسیما وظیفه خود میداند که اهداف سند تحول بنیادین که دغدغه رهبری و دلسوزان نظام است را به روش های مختلف در برنامه های خود بگنجاند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس گفت: امروز مهمترین دغدغه مسوولین نظام مساله فرهنگ است چراکه اگر فرهنگ درست شود اقتصاد ، سیاست و... حل می شود.

سهرابی گفت: اگر کشوری پیشرفته ترین تکنولوژی ها را داشته باشد ولی فرهنگ استفاده از آن را نداشته باشد بلای جان بشر می شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس به جایگاه و شان معلم در جامعه نیز اشاره کرد وافزود: همه افراد جامعه برای معلم جایگاه ویژه ای قائل هستند و وظیفه رسانه ملی حفاظت و صیانت از این شان است.

سهرابی گفت: امروزه دشمن در کنار همه ابزارهای خود از ابزار فرهنگ استفاده می کند و ما هم طبیعتا باید با همین ابزار به دفاع و مقابله با او بپردازیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس گفت: تربیت افراد خبره که بتوانند با این ابزار به مقابله با دشمن بپردازند برعهده سیستم تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است.

سهرابی گفت: صدا وسیما برای تبیین و اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و نقشه مهندسی کشور است آمادگی کامل دارد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس گفت: استان فارس همواره استان الگوی کشور بوده و اگردر مساله سند تحول نیز این هم افزایی بین آموزش و پرورش و صداوسیما انجام شود نقش الگویی برای کشور خواهد داشت.

سهرابی ضمن تاکید به معاونین خود بر لحاظ کردن مساله سند تحول در همه برنامه های خود گفت: وظیفه اصلی صدا وسیما انتشار است و لذا نیازمند همکاری آموزش وپرورش ، دانشگاه ها وحوزه های علمیه برای تولید محتوای مناسب است.

در این جلسه آقایان دکتر بذرافکن و پورجعفر معاونین آموزش وپرورش فارس و آقایان کرمی، خورشید سوار، باغبانمنش و جمالی معاونین صداوسیمای مرکز فارس بهبیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

خاطر نشان می شود: در پایان این جلسه مصوب شد تا کارگروهی تخصصی متشکل از جمعی از نخبگان آموزش و پرورش و صداوسیمای مرکز فارس برای برنامه سازی در حوزه اجرایی شدن سند تحول بنیادین راه اندازی شود.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها