برای اولین بار اتفاق افتاد:

سفر هیات تجاری کرمان به امارات

نخستین‌بار هیات تجاری ۶۲ نفره از استان کرمان طی روزهای اخیر به نمایشگاه‌های اکسپو و گلفود ۲۰۲۰ امارات اعزام شد تا ضمن برپایی غرفه به مذاکره با نمایندگان کشورهای مختلف نیز برای ارتباط‌گیری، شناسایی کاستی‌های حوزه صادرات در داخل و معرفی داشته‌های این بخش از ایران اسلامی بپردازند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر سفر هیات تجاری کرمان به امارات

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، متولان اتاق بازرگانی کرمان به عنوان دست‌اندرکار این سفر رهاوردهای حضور هیات تجاری پرشمار دیار کریمان را به این نمایشگاه ها بویژه گلفود باتوجه به ظرفیت های منحصر به فرد این استان بسیار موثر و مفید می‌خوانند و بر تداوم آن تاکید دارند.

این مسئولان می گویند در اجرای سیاست های حمایتی دولت در این زمینه و تخصیص اعتبار لازم باید افق های بیشتری گشوده شود.

این سفر درحالی طی هفته گذشته انجام شد که کرمان از نظر تولید پسته، خرما و نیز انواع محصولات کشاورزی، جالیزی و مرکبات دارای مزیت های منحصر به فرد و نیز از قطب های مهم بخش کشاورزی به شمار می رود.

این مزیت ها را بگذارید در کنار انواع سوغاتی های منحصربه فرد دیار کریمان که همه و همه می تواند برای عرضه در سطح جهانی مخاطبان و مشتریان بسیاری را جذب و آشنایی بیشتری را در بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی نسبت به این خطه از سرزمین ایران ایجاد کند؛ لذا حضور در چنین رویدادهای مهم جهانی و معرفی داشته های موجود از یک سو و آشنایی با اصول صادرات مانند شیوه های بسته بندی نوین و .... می تواند بسیار مهم قلمداد شود.

معرفی و گامی برای تصاحب بازارهای جهان

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان که از متولیان اصلی این سفر به شمار می رود روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نتایج بسیار مهم اعزام گروهی متشکل از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان به امارات گفت: این اقدام ضمن معرفی مزیت‌های اقتصادی استان، گامی برای آشنایی با اصول مربوط به تصاحب بازارهای جهانی بود.

جلیل کاربخش افزود: این هیات متشکل از ۶۲ نفر با اهداف مختلف به امارات اعزام شد که مهمترین آنها توسعه بازارهای صادراتی و آشنایی فعالان اقتصادی با بازارهای بین المللی بود.

وی یادآور شد: این هیات برای بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ و گلفود ۲۰۲۲ به امارات رفتند که نمایشگاه اکسپو هر پنج سال یک بار در دنیا برگزار می شود و امسال به علت شرایط کرونا با ۲ سال تاخیر برگزار شد؛ ضمن اینکه هیاتی از کرمان تاکنون به این نمایشگاه ها اعزام نشده بود.

کاربخش ادامه داد: همزمان با آن نمایشگاه صنایع غذایی گلفود را در امارات داشتیم؛ ما در گیاهان دارویی و صنایع غذایی مزیت های زیادی در کرمان داریم لذا گروهی متشکل از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را با هدف یافتن بازارهای جهانی و توسعه صادرات استان کرمان به دبی اعزام کردیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با تاکید براینکه حضور در این نمایشگاه ها برای یافتن بازارهای بین المللی محصولات کشاورزی استان کرمان موثر بود گفت: نمایشگاه گلفود یکی از بزرگترین نمایشگاه های صنایع غذایی دنیاست و در منطقه ما هر سال تشکیل می شود.

وی تصریح کرد: فقط یک غرفه از استان کرمان در این نمایشگاه وجود داشت اما اعزام سایر بازرگانان ضمن انجام عقد قرارداد به آشنایی بیشتر با روش های نوین تجارت و فعالان اقتصادی سایر کشورها و نیز گامی در تبادل اطلاعات و دانش روز صادرات ایران انجامید.

کاربخش اضافه کرد: عمده صادرات استان کرمان به کشورهای همسایه و خاوردور است؛ در نمایشگاه صنایع غذایی گلفود نیز از تمامی کشورهای دنیا شرکت می کنند لذا حضور در چنین رویدادهای مهمی بسیار مفید خواهد بود.

وی گفت: در این زمینه جمع تولید کنندگان پسته، خرما، محصولات کشاورزی جنوب و گیاهان دارویی به نمایشگاه گلفود اعزام شدند.

کاربخش دعوت مستقیم از بازرگانان کشور میزبان به ایران برای بازدید از امکانات صادراتی و تولیدات شرکت‌های حاضر در هیات تجاری، آشنایی با بازرگانان سایر کشورها و نیز به روز رسانی اطلاعات تجاری از قبیل بررسی تنوع بسته بندی های جدید بازار و آخرین گرایش‌های بازار با توجه به شیوع ویروس کرونا از جمله دستاوردهای این سفر به شمار می رود.

وی با بیان اینکه تحکیم مناسبات تجاری با کشورها که در خلال این سفرها حاصل می شود در تحکیم مناسبت کشورها در دیگر حوزه ها نیز بسیار موثر است.

کاربخش با بیان اینکه هیات های تجاری می توانند به عنوان موثرترین ابزار توسعه صادرات باشند اظهارداشت: البته این مهم مشروط بر آن است که به نمایشگاه‌های مهم در زمان مناسب اعزام شوند و ارتباط گیری در جا و زمان مناسب صورت گیرد.

نایب رییس اتاق کرمان گفت: اغلب کشورها برنامه های مدونی را به منظور اعزام هیات های تجاری به سراسر جهان طراحی کرده اند و ابزارهای لازم تحقیق بازار و اهداف اعزام را به طور مداوم در دستور کار سالانه خود قرا می‌دهند.

وی افزود: اتاق بازرگانی کرمان هم برنامه دارد با تحقیق در این زمینه، نیازهای بازار هدف را شناسایی و در پی آن به این بازارها وارد شود.

به گفته کاربخش به منظور تقویت این امر و حمایت از صادر کنندگان مشوق هایی نیز برای تجار در نظر گرفته و پرداخت شده است.

سفر ۶۲ نفره هیات تجاری کرمان به امارات/از اکسپو و گلفود تا شناسایی و معرفی

ظرفیت های تجاری و سیاست های دولتی

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در بخش دیگر مصاحبه خود با خبرنگار ایرنا به موضوع موانع پیش روی صادرات و نیز شرایط موجود پرداخت و ضمن تشریح برخی مشکلات گفت: گره‌های صادراتی این استان قطع به یقین با وجود سیاست‌های دولت و اتاق بازرگانی در حال گشایش است.

وی با بیان اینکه اعزام بازرگانان و تولیدکنندگان به امارات از جمله رویکردها برای ایجاد گشایش در این حوزه به شمار می رود اظهارداشت: این حمایت ها در بسته های سیاستی دولت نیز وجود دارد اما متاسفانه این سیاست ها طی سال‌های گذشته با وجود اینکه در بودجه بوده، محقق نشده بود و تخصیص این اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه به سازمان توسعه و تجارت کمتر انجام می شد.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: توسعه بازارهای تجاری بین المللی از وظایف سازمان توسعه و تجارت است که غالبا در قالب توسعه تجارت خارجی دیده می شود اما اعتباری برای این حوزه در استان کرمان در نظر گرفته نشده لذا اتاق بازرگانی به این حوزه ورود کرد.

وی تاکید کرد: حمایت های سازمان توسعه تجارت با اختصاص بودجه به منظور توسعه بازارهای خارجی ضروری است تا بتوانیم محصول خود را در دنیا عرضه کنیم.

کاربخش افزود: همچنین توسعه تجارت خارجی بخشی از وظایف اتاق بازرگانی کرمان است که در این زمینه کمکی حداقلی از محل بودجه این اتاق، برای اعزام بازرگانان ایرانی پرداخت کردیم.

وی عنوان کرد: شرایط اقتصادی کشور رو به بهبود است اما برای بهبود روابط تجاری و صادرات استان کرمان باید این سفرهای بین المللی به صورت متوالی استمرار داشته باشد.

کاربخش با تاکید بر ضرورت آشنایی بیشتر فعالان اقتصادی با بازارهای سایر کشورها تاکید کرد: این درحالی است که برخی مشکلات موجود در این زمینه باید حل شود، به طور مثال در حوزه صنایع غذایی باید به سمت بسته بندی های نوین برویم و این سفرها در این زمینه بسیار افق گشا خواهد بود.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: همچنین باید ضمن شناسایی نیاز کالاهای بازارهای هدف، کالای متناسب با بسته بندی مورد نیاز این کشورها نیز تولید و صادر کنیم که بهترین مکان برای تحقق آن نیز همین نمایشگاه هاست.

به گزارش ایرنا نمایشگاه گلفود ۲۰۲۲ دبی در ۱۳ تا ۱۷ فوریه برگزار شد که یکی از مهمترین نمایشگاه‌های موادغذایی، خشکبار، سوغات محلی و گیاهان دارویی به شمار می رود.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

مجله خبری گفتمان یزد

مجله خبری گفتمان یزد

رسانه تخصصی رصد اخبار در استان یزد

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

پایگاه خبری معادن و صنایع معدنی ایران

پایگاه خبری معادن و صنایع معدنی

پایگاه رسمی اخبار معادن و مواد معدنی

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

رسانه تخصصی نهضت ملی مسکن

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

شبکه اطلاع رسانی و مرجع اخبار دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلا

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی

جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها