ویژگی های اصلی کانادا

  • مساحت: 9984670 کیلومتر مربع
  • جمعیت: 34482779 نفر (تا سال 2011)
  • پایتخت: اتاوا
  • زبان ها: انگلیسی و فرانسه
  • پول رایج: دلار کانادا
  • حکومت: دموکراسی پارلمانی

روش اخذ ویزای کار کانادا

برای کار در کانادا، کارفرمای شما باید نظر بازار کار را از سازمان منابع انسانی و توسعه ی مهارت کانادا دریافت کند. نظر بازار کار کمبود نیروی کانادایی یا اتباع مقیم کانادا را تایید کرده و کارفرما می تواند این کار را به کارگر خارجی محول کند. برای برخی کارها، نظر بازار کار مهم نیست، و ممکن است نیاز به ویزای اقامت موقت باشد.

اجازه اشتغال در کانادا

اجازه ی اشتغال سند مهاجرت نیست. اجازه ی اشتغال موقتی است و اگر در کانادا درخواست داده باشید می توانید مجوز را تمدید کنید. می توانید تحت عنوان کارگر ماهر درخواست دهید. مراقبان سلامت که شرایط لازم را دارند می توانند درخواست اقامت دائم بدهند. همسر و یا فرزندان نیز می توانند درخواست بدهند.

قبل از درخواست اجازه ی اشتغال بررسی کنید که آیا واجد شرایط لازم هستید یا خیر. می توانید درخواست مجوز کار خارج از کانادا بدهید. حتی می توانید هنگام ورود به کشور و یا زمانی که در کانادا ساکن شدید درخواست اجازه ی اشتغال بدهید. در هر صورت، باید شرایط لازم را داشته باشید.

شرایط و زمان پردازش درخواست شما و یا خانواده بستگی به کار مورد نظر در کانادا دارد. اگر مجوز اشتغال در کانادا را دریافت کنید، اعضای خانواده تان نیز مشمول شرایط ذکر شده در مجوز هستند. اما، واجد شرایط بودن بستگی به محلی دارد که شما درخواست خود را ارسال کرده اید.

باید افسر را متقاعد کنید که به محض پایان یافتن مدت قرارداد اشتغال، کانادا را ترک می کنید. هم چنین باید ثابت کنید که پول کافی برای رفع نیازهای زندگی خود و خانواده در مدت اقامت در کانادا دارید. باید به قانون احترام گذاشته و ثابت کنید که تهدیدی برای جامعه محسوب نشده و هیچ سابقه ی جنایی ندارید. باید گواهی تایید آگاهی را ارسال کنید. باید سالم بوده و در صورت لزوم معاینه شوید.

برای کارفرمای ناشایست کار نکنید. و نباید از سال 2011 به مدت 4 سال در کانادا کار کرده باشید. به محض ورود، باید اسناد مورد نیاز آژانس مهاجرت را در اختیار آنها قرار داده تا شایستگی شما برای زندگی در کانادا تایید شود.

تمدید ویزای اقامت موقت کانادا

اگر دوست دارید پس از تاریخ انقضای ویزا دوباره به کانادا برگردید، باید ویزای اقامت موقت را تمدید کنید. اگر با ویزای اقامت موقت، ویزای دانشجویی، و یا ویزای کاری ساکن کانادا هستید باید قبل از ترک کانادا درخواست دهید. اگر اقامت موقت داشته و در کانادا آدرس مسکونی دارید، اگر اقامت موقت شما هم چنان معتبر است و یا ویزای فعلی شما دیگر معتبر نیست باید ویزای موقت را تمدید کرده تا بتوانید به کانادا برگردید.

ویزای کار و تعطیلات کانادا

برای کار در کانادا نیاز به ویزای کار و تعطیلات دارید. با این ویزا می توانید در هر ایالت کانادا برای یک کارفرما کار کنید. این قراردادی است بین دولت کانادا و بسیاری از کشورها در مورد مهاجرت جوانان تا سفر بین کشورهای امضا کننده آسان تر شود.

دانشجویان خارجی و کانادایی که دوست دارند بخشی از تحصیلات خود را در موسسات دیگری تکمیل کرده و دانشجویانی که قصد شرکت در برنامه ی راهنمایی دانشجویان دارند می توانند از این برنامه استفاده کنند. برخی از کشورهای شرکت کننده در این برنامه عبارتند از استرالیا، فرانسه، بلژیک، ایرلند، ایتالیا، بریتانیا، آلمان، ژاپن، اسپانیا، و هلند.

ویزای کار و تعطیلات ویزای موقتی است که به دانشجویان 18 تا 35 ساله اجازه می دهد در کانادا کار کنند. این ویزا بخشی از برنامه ی تجربه ی بین المللی کاناداست که این امکان را به دانشجویان داده تا در کانادا تجربه ی کاری داشته باشند. نیازی نیست برای شرکت در این برنامه شغل داشته باشید. اما در برخی کشورها فقط دانشجویان زیر 30 سال می توانند در این برنامه شرکت کنند. معمولا در اواخر نوامبر و با افتتاح برنامه ی ویزا توسط دولت کانادا می توانید درخواست شرکت در برنامه بدهید.

هزینه ی دریافت اجازه ی اشتغال 150 دلار کاناداست. مدت زمان اعتبار مجوز بستگی به تابعیت شما دارد. هنگامی که درخواست ویزا می دهید باید از اعتبار پاسپورت خود مطمئن باشید. همچنین بانک باید تایید کند که شما حداقل 2100 یورو بودجه داشته و می توانید در مدت اقامت در کانادا نیازهای روزانه خود را تامین کنید. باید رزومه خود را آپدیت کرده و با درخواست خود و نامه ای مبنی بر دلیل مهاجرت به کانادا ارسال کنید.

باید در مدت زمان اقامت خود را بیمه کنید، بیمه ی سلامت و بازگشت به وطن. به محض ورود به کانادا، سند بیمه را به افسر مهاجرت نشان دهید.

راه اندازی تجارت در کانادا

ابتدا اجازه ی تجارت در کانادا را بررسی کرده و سپس تجارت خود را شروع کنید. هم چنین باید بررسی کنید که آیا به مهارت ها و صلاحیت های شما در کانادا نیاز است و قوانین این صنعت چیست؟ شاید لازم باشد مجوز تجارت دریافت کنید.

اگر در کشور خود تجارت می کنید، باید تجارت خود را مطابق با آژانس های دولتی که برنامه ها و خدماتی برای حمایت از کارآفرینان ارائه می دهند ارزیابی کنید. باید با قوانین و مقررات دولت کانادا آشنا شده و سپس شروع به کارآفرینی کنید. و باید خود را برای مقابله با چالش ها آماده کنید. دولت فدرال و دولت ایالتی قوانین و مقرراتی تصویب کرده اند همچون مجوز تجارت، قوانین مربوط به سلامتی و امنیت، محافظت از محیط زیست و کارمندان، استانداردهای حقوق و شرایط کاری. ساختار تجاری مورد نظر خود را مشخص کرده و برای مقامات ایالتی ارسال کنید، از جمله آژانس درآمد کانادا.

توسعه ی برنامه ی تجاری به موفقیت تجارت شما کمک می کند: مشخص کردن فعالیت های تجاری، بررسی بازار فعلی، برنامه ریزی فعالیت های تجاری، شرح عملیات های تجاری، شناسایی ریسک های احتمالی، و تخمین درآمد سالانه. می توانید قبل از شروع تجارت مشاوره قانونی دریافت کرده و خود را بیمه ی بازرگانی کرده تا تجارت خود را در برابر دزدی و آتش سوزی بیمه کنید.

درباره قیمت دلار کانادا در صرافی بخوانید.

کاریابی در کانادا

قبل از مهاجرت در مورد بازار کار کانادا اطلاعات کسب کنید. باید به دیپلم و مهارت های شما در کانادا نیاز باشد. باید شغلی که الان دارید در کانادا نیز انجام شود. آیا این شغل قانونی است و چگونه می توانید در زمینه ی تخصصی خود کار پیدا کنید؟

جستجوی کار در کانادا

در کانادا شغل ها و صنایع گوناگونی وجود دارد. پیدا کردن شغل مدت زمانی طول کشیده، اما این کشور بین مهاجران معروف است زیرا فرصت های کاری بسیاری دارد. رشد برخی بخش ها از جمله صنعت، تکنولوژی اطلاعات، تامین مالی، گردشگری، و فرهنگ بسیار زیاد بوده است.

رزومه ی خود را آماده کنید. بسیاری از شرکت های کانادایی علاوه بر درخواست کار، رزومه ی شما را نیز بررسی می کنند. صلاحیت های خود را توضیح دهید. می توانید برای پیدا کردن شغل با مرکز خدمات اجتماعی کانادا تماس بگیرید. می توانید تبلیغات روزنامه و یا وب سایت های شغلی را بررسی کنید. باید با مهارت های مصاحبه ی شغلی آشنا شده، و زبان انگلیسی و زبان فرانسه را تقویت کنید. برای کار کردن در کانادا، شماره ی بیمه اجتماعی ضروری است.

نکات مفید:

بازار کار بر اساس صنایع مختلفی است همچون اقتصاد جنگل، معدن، ساخت و ساز، ارتباطات از راه دور، تکنولوژی ، گردشگری، و شیلات. دولت کانادا برای جذب مهاجران بیشتر شغل های زیادی ایجاد کرده است.

تورنتو یکی از شهرهای محبوب مهاجرین است. در این شهر مشاغل و صنایع گوناگونی وجود دارد. برخی از بخش ها از جمله صنعت، تکنولوژی اطلاعات، تامین مالی، گردشگری، و فرهنگ رو به رشد هستند. تورنتو با همکاری کنسرسیوم نمایندگی های ارائه ی خدمات به متخصصان آموزش دیده بین المللی یک برنامه ی مربیگری برای متخصصان مهاجر توسعه داده است. برنامه بر شغل هایی همچون مهندسی، حسابداری، تامین مالی، معامله، مدیریت منابع انسانی و امکانات تمرکز می کند.

در کلگری برنامه هایی همچون ارائه ی خدمات به مهاجرین کلگری ارائه می شود. این برنامه شامل ارائه ی خدمات به مهاجرین، مخصوصا بانوان متخصص است. نمایندگی سیستم ارزیابی حرفه ای و مرکز زبان آموزی برای کمک به مهاجرین دارد که کارگاه هایی در مورد برنامه ریزی شغلی، استراتژی های جستجوی شغل، نوشتن رزومه، و ... توسعه داده است.

کار دانشجویی در کانادا

اگر دانشجوی بین المللی بوده و مجوز کار ندارید، می توانید تحت شرایط زیر در کمپ کار کنید:

دانشجوی تمام وقت موسسه ی آموزشی خصوصی یا دولتی بوده (باید حداقل 50 درصد از بودجه ی موسسه از کمک های دولتی تامین شود و مدرک موسسه معتبر باشد) و مجوز تحصیلی شما معتبر باشد.

تحت شرایط زیر می توانید خارج از کمپ کار کنید:

دانشجوی تمام وقت موسسه ی دانشگاهی دولتی یا خصوصی معتبر. باید مجوز کار داشته باشید. در طول فصول آموزش نمی توانید بیش از 20 ساعت در هفته کار کنید. در طول تعطیلات، می توانید تمام وقت کار کنید.

اگر 18-35 ساله بوده و کشور شما با کانادا قرارداد دارد، می توانید در کشور و از طریق برنامه ی تجربه ی بین المللی کانادا کار کنید. کار کردن در کانادا به تجربه ی کاری شما کمک می کند. هم چنین می توانید شبکه ای از روابط تجاری برای آینده توسعه داده و پس از فارغ التحصیلی در کانادا بمانید. برخی برنامه ها اجازه ی اشتغال را برای دانشجویان بین المللی و همسر آنها صادر می کنند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها