CNCدستگاهی که کار برش و حکاکی چوب را ساده کرده است!

چوب در ابران همیشه یکی از مهم ترین متریال در ساخت وسایل مختلف بوده است. در کشور ما، صنایع دستی مختلفی وجود دارند که با استفاده از چوب انجام می شود. علاوه بر صنایع دستی، امروزه در صنایع مختلف نیز از چوب استفاده های مختلفی می شود
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر CNCدستگاهی که کار برش و حکاکی چوب را ساده کرده است!

به گزارش خبر، چوب در ابران همیشه یکی از مهم ترین متریال در ساخت وسایل مختلف بوده است. در کشور ما، صنایع دستی مختلفی وجود دارند که با استفاده از چوب انجام می شود. علاوه بر صنایع دستی، امروزه در صنایع مختلف نیز از چوب استفاده های مختلفی می شود. مانند تولید مبلمان و لوازم خانگی. بنابراین دستگاه هایی طراحی شده که توانسته این کار ها را راحت کند. یکی از مهمترین دستگاه های مورد استفاده، دستگاه CNC چوب است که کار برش و حکاکی را آسان کرده است. در ادامه به برسی این دستگاه می پردازیم.

صنایع چوب در ایران

صنایع چوب در ایران، قدمتی دیرینه دارد. از هنر های دستی مثل منبت، گره چینی، سوختنگار، خراطی و... همه از جمله صنایع دستی سنتی است که با چوب انجام می شود.

تولید مبلمان، لوازم خانگی مانند تخت و کمد، درب، دکور، کفپوش و... همه از جمله وسایلی هستند که با استفاده از چوب تولید می شوند. اکنون این صنایع به دو صورت سنتی و مدرن قابل انجام هستند.

به همین خاطر امروزه دستگاه های مختلفی در این بخش مورد استفاده قرار می گیرند که کار صاحبان مشاغل را راحت تر کرده و علاوه بر آن سرعت و دقت تولیدات را بالا برده است.

این صنایع، فرایند های مختلفی انجام می شود که هر یک به ابزارهای خاص خود نیازمند هستند. در گذشته، کار برش و حکاکی بر روی چوب، با دستگاه هایی نظیر اره های دستی، دستگاه های برش و اره برقی ها، مغار و... بودند. تمام این دستگاه ها، چه کم و چه زیاد نیاز به دخالت انسان داشتند. به همین خاطر دقت چندان بالایی نداشته و در عین حال، سرعت کار به مراتب پایینتر بود.

تاثیر مدرنیته بر صنعت

با پیشرفت علم و تکنولوژی، ابزار ها و وسایل برای تولید محصولات نیز پیشرفت کرده است. اکنون نسبت به گذشته، کار در همه صنایع به دلیل وجود دستگاه های مختلف، بسیار ساده تر شده است. علاوه بر سادگی، دستگاه های مدرن و صنعتی، باعث شده تا کار ها با دقت بالاتر و کیفیت بیشتر به دست مشتری برسند. جالب است بدانید حتی در بخش های صنایع دستی، ماشین آلات اتومانیک مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که روند کار را برای افراد راحت تر کره و ظاهر بهتری به محصولات می بخشد. از جمله این ابزارها می توان به دورکن، لبه چسبان ها، انواع مختلف دستگاه سی ان سی و... اشاره کرد. هر یه از این محصولات، بسته به کاربرد، انواع مختلفی دارد. برای خرید و تهیه این ابزارها، لازم است تا ابتدا برند های مختلف را بررسی و بهترین مدل را برای کار و صنعت خود انتخاب کنید.

دستگاه CNC چیست؟

سی ان سی چوب بر روی سیستم مختصات دکارتی (X، Y، Z) انجام شده و توانسایی انجام کار به صورت سه بعدی را دارد. CNC برای سرگرمی ها، نمونه سازی مهندسی، توسعه محصول، کارهای هنری و تولید لوازم چوبی مختلف ایده آل است. این دستگاه ها، معمولا برای ایجاد طرح و یا برش موادی مانند چوب، فلزات غیر آهن، پلاستیک، MDF و... مورد استفاده قرار می گیرد. CNC ها با ورود به بازار، بسیار مورد استقبال واقع شدند و در بخش های مختلف مورد استفاده قرار گرفتند. امروزه، انواع مختلفی از CNC روانه بازار شده که هریک ویژگی ها و کاربرد مخصوص به خود را دارند. این دستگاه ها در صنایع چوب، ساخت موشک، ماهواره، ابزارهای تزئینی و... مورد استفاده قرار میگیرند. استفاده از آن در صنایع حساس، به دلیل دقت بالا آن بوده و توانسته خطای انسانی را به صفر برساند.

کاربرد CNC در صنایع چوب

روتر چوبی CNC یک ابزار برای حکاکی و برش بر روی چوب است که قابلیت ساخت اشیا و ایجاد طرح بر روی چوب را به صورت دقیق و با سرعت بالا دارد. CNC مخفف کنترل عددی کامپیوتری است این بدان معناست که طراحی و برش کاری بر روی چوب ها، با دقت بسیار زیاد و توسط کامپیوتر انجام می شود.

این CNC ها در مدل ها و انواع مختلف تولید می شوند. برای مثال CNC مورد استفاده در صنایع منبت کاری، به صورت مخصوص و مناسب برای این مکان تولید شده یا برای برش های بزرگ، دستگاه های مخصوص به خود را دارند.

بهترین برند های دستگاه CNC در ایران

برند های مختلفی از دستگاه های CNC در ایران موجود است. برند هایی مانند scm –Italy، flexiCam،homag و... در ایران وجود دارند. اما استفاده از این دستگاه های خارجی، هزینه زیادی خواهد داشت. در ایران، برند های با کیفیت بالاتر نیز وجود دارند. شرکت هایی مانند آمل برش، یکی از این برند هاست که توانسته با رقابت به نمونه های مشابه خارجی، تولید کننده دستگاه های CNC چوب با بالاترین کیفیت باشد. این شرکت، با تولید دستگاه های مختلف و متنوع، به همراه خدمات پس از فروش مناسب، یکی از برند های با کیفیت این دستگاه، حتی در مقایسه با برند های خارجی می باشد.

این دستگاه ها، با ورود به بازار توانستند کار صنایع را راحت کنند. با معرفی دستگاه های CNC که به صورت کاملا اتوماتیک مراحل حکاکی بر روی چوب و همچنین برش چوب به اشکال مختلف، با انقلاب عظیمی روبرو شد که باعث بالا رفتن تولیدات و رونق این صنعت شده است.

بهترین برند های دستگاه CNC در ایران

در صورتی که به دنبال خرید دستگاه های با کیفیت در زمینه برش و حکاکی بر روی چوب، برای استفاده در صنایع خود هستنید، لازم است تا گزینه های موجود در بازار را به دقت بررسی و بهترین گزینه را از نظر کیفیت، کاربرد، قیمت و... انتخاب کنید.

برای انتخاب بهترین ها، فاکتور های مهمی وجود دارند. از جمله آنها مقاومت، دقت دیتگاه، تعمیر پذیری، وجود داشتن قطعات جانبی در ایران و... است. به همین منظور، استفاده از برند های با کیفیت ایرانی دستگاه های CNC و سایر دستگاه های مورد نیاز در این بخش، می تواند خیال شما را از ضمانت پس از فروش و امکان خرید قطعات و تعمیرات، راحت کرده و نگرانی از بابت این مشکلات نداشته باشید.

برند های ایرانی معتبر و با کیفیت در این زمینه، می توان به برند mollan یا همان شرکت آمل برش اشاره کرد که توانسته در بازار جهانی، محصولات خود را ارائه کرده و جایگاه خود را در این بازار تثبیت کند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها