به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، محمد خلیل عسکری در دیدار با مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای نظام رتبه بندی در اولویت برنامه های وزارت آموزش و پرورش است و می خواهیم با استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی اجرای این رتبه بندی را سرعت ببخشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: برای سال آینده نیز با کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مواجه هستیم که باید این کمبود را از طریق دانشگاه فرهنگان و آزمونهای استخدانی جبران کنیم.
عسکری گفت: تشکیل انجمن علمی معلمان امری ضروری و مهم برای اجرای سندتحول بنیادین در آموزش و پرورش است تا معلمان بتوانند در تصمیم گیری های نقش و مشارکت قانونی داشته باشند.
وی گفت: مشکلاتی نیز در رابطه با نحوه پذیرش دانش آموزان و اختصاص سهمیه ها در کنکور سراسری وجود دارد که باید در مجلس و در کمیسیون آموزش و تحقیقات و سازمان سنجش به فکر حل این مساله نیز باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: نیروهای خدماتی مشکلات زیادی دارند که نمایندگان مجلس باید از طریق سازمان امور استخدامی و اداری پی گیری مشکلات این عزیزان باشند.
عسکری گفت: در بحث بازگشایی با تبعیت از دستورات ستاد ملی کرونا و با در نظر گرفتن کامل سلامت دانش اموزان و با اختیاری کردن حضور دانش آموزان در مدارس به فکر برگزاری آموزش ها به صورت حضوری هستیم.
وی گفت: افت تحصیلی پنهانی در دانش آموزان وجود دارد که آموزش حضوری دانش آموزان می تواند در راستای کنترل و کاهش این افت تحصیلی کمک کننده باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه استان فارس با 59 منطقه آموزشی گسترده ترین آموزش و پرورش کشور از این حیث است افزود: بیش از 900 هزار دانش آموز در بیش از 8 هزار واحد آموزشی در این استان مشغول تحصیل هستند.
عسکری افزود: در فارس گرایش زیادی به تحصیل در رشته علوم تجربی وجود دارد که با توسعه عدالت آموزشی باید این امر را کنترل و مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش را نیز توسعه دهیم.
وی گفت: بیش از یک یکهزار و 300 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان از سال اینده وارد سیستم آموزشی خواهند شد که از این ظرفیت جوان می توان برای افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی بهره کافی را برد.