به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، جهانبخش بانشی گفت: جشنواره تجارب و ایده های برتر اردویی و اردوگاهی که با هدف تجمیع ، تدوین و بهره برداری از ایده ها ، تجربیات و توانمندی های فعالان اردویی و اردوگاهی سراسر کشور از طرف وزارت متبوع طراحی و اجرا شد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه از فارس 350 نفر از فرهنگیان فارس در این جشنواره شرکت کردند گفت: اردوهای دانش آموزی فرآیندی آموزشی ، تربیتی و چند رسانه ای است که می تواند ضمن تأمین هدف های کوتاه مدت آموزشی و تربیتی ، زمینه بروز و تحقق اهداف بلند مدت را نیز فراهم نمایند.
بانشی گفت: برنامه ریزی و نظارت هوشمندانه از فرصت اردوها و فعالیت های گروهی و اجتماعی دانش آموزی به عنوان راهبردی کلان مبتنی بر اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ساحت های شش گانه تربیتی برای نیل به اهداف دوره های تحصیلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در راستای سیاستگذاری برای متناسب سازی موضوعات اردوهای دانش آموزی به عنوان یکی از موثرترین ابزار برای تجلی فضایل اخلاقی و رفتاری دانش آموزان و قراردادن آن ها در فضا و محیط طبیعی پرنشاط و شاداب ، نیازمند همراهی و اخذ تجربیات تخصصی و ایده های برتر اردویی و اردوگاهی از سوی مربیان و دانش آموزان می باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: به همین منظور اولین جشنوره کشوری " تجارب و ایده های برتر اردویی و اردوگاهی " توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید و علاقمندان و دست اندرکاران فعالیت های اردویی و اردوگاهی با ثبت خاطرات و تجربیان مانگار ، ارائه پیشنهادهای مدون و عملیاتی و تولید آثار فاخر گنجینه ی ارزشمند را مستند و ماندگار نمودند.
بانشی گفت: آقای سعید عزیزی از ناحیه 2 شیراز در رشته ایده های اردویی، آقای علیرضا دوستی از اداره کل در رشته ایده های اردویی، خانم نرگس خاتون اسفندیاری از ناحیه 4 شیراز در رشته دل نوشته و خاطره و خانم آمنه صحرابان از کازرون در رشته روایتگری (راهیان نور حایز مقام برتر کشوری شدند.
وی افزود: همچنین: خانم لیلا رشیدی از اداره کل آموزش و پرورش در رشته نوشتاری ( اقدام پژوهی ) ، خانم رویا زارعیان از ناحیه 2 شیراز در رشته نوشتاری ( اقدام پژوهی )و خانم مریم مهبودی از ناحیه 3 شیراز در رشته نوشتاری ( اقدام پژوهی ) صاحب مقام برتر کشوری شدند.
بانشی با اشاره به محورهای جشنواره گفت: نوشتاری (با تاکید بر فرمت اقدام پژوهی)، ویدئوکست، طراحی برنامه خلاقانه برگزاری اردوی یک و چندروزه در فضای حقیقی/ مجازی ، خاطره و دلنوشته، روایتگری اردوهای راهیان نور دانشآموزی، راه کارهای توسعه و تقویت اردوگاه های دانش آموزی (در فضای واقعی/در زیست بوم جدید شیوع کرونا) از محورهای اصلی جشنواره بود.
گفتنی است این جشنواره از از سی ام مردادماه شروع و در سی ام آبان ماه به پایان رسید.