پوستر نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی رونمایی شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس: در حوزه فرهنگ، حرکت‌های دفعی پاسخگو نیست؛ تدوین سند زیست بومی فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آیین رونمایی پوستر نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان فارس، با تاکید بر تدوین سند زیست بومی فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان و اینکه تکریم هنرمند تکریم جایگاه هنر است، گفت: حرکت در حوزه فرهنگ باید عالمانه و اندیشمندانه باشد چرا که در این حوزه، حرکت‌های دفعی پاسخگو نیست
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس: در حوزه فرهنگ، حرکت‌های دفعی پاسخگو نیست؛ تدوین سند زیست بومی فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان

به گزارش خبرنگاران گروه فرهنگ، هنر و رسانه گزارش خبر، حمید رضا قانعی، یکشنبه در آیین رونمایی پوستر نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان فارس که در کافه کتاب شیراز و با حضور اهالی رسانه، خبرنگاران و عکاسان خبری برگزار شد، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور و حرکت انقلابی خردمندانه و عاقلانه در این زمینه افزود: یکی از رسالت‌ها و ماموریت‌های ما در این اداره کل تحول در ساختارهای فرهنگی است.

تدوین سند زیست بومی فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان

وی ادامه داد: برای این مساله فرایندهایی تعریف شده که یکی از آنها تدوین سند زیست بومی فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان است که از اوایل دیماه کارگروه‌های تخصصی را در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شکل خواهیم داد و می‌کوشیم با استفاده از ظرفیت همه کارشناسان اداره کل و ظرفیت‌های هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه این سند را به بهترین شکل در تمام شهرستان‌های استان تدوین کنیم.

قانعی اظهار داشت: جدی شدن ماجرای پژوهش و آینده پژوهی در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه، تکریم اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و ارتقای جایگاه مادی و معنوی آنها در جامعه از رسالت‌های مهمی است که بنا است در سند تحول به آنها بپردازیم و به شکل جدی پیگیری کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: از نکات دیگری که در این اداره کل پیگیری خواهیم کرد، بازگرداندن نقش حکمرانی فرهنگ به شورای فرهنگ عمومی است؛ شورای فرهنگ عمومی موظف است که مقدمات حکمرانی فرهنگی را در جامعه فراهم کند و در حقیقت می‌توان گفت که این شورا یک پارلمان فرهنگی و بهترین جایگاهی است که می‌توان در حوزه فرهنگ تصمیم‌گیری کرد.

قانعی گفت: امروز شاهد هستیم که فرهنگ عمومی جامعه با مدل‌های مختلف و ابزارهای رسانه تحت الشعاع قرار گرفته و جریان مقابل انقلاب اسلامی سعی کرده با تخریب باورهای اعتقادی مردم، تبلیغ ادیان نوظهور و ساختگی، ترویج نسخه‌های جعلی عرفان، معنویت‌های سکولار، تصویرسازی غلط و وارونه نمایی حقایق و برهم زدن نظم محاسباتی مسئولان و دامن زدن به شایعات جامعه را از خود متاثر کند.

او افزود: در مقابل، آنچه که ما به عنوان رسالت برای خودمان تعریف کرده‌ایم که در گام دوم انقلاب باید بتوانیم با نگاه و بینش تمدنی خودمان به آن برسیم این است که جریان‌های مقابل را تقویت کنیم و اقداماتی همچون ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی، هدایت فرهنگی و ترویج سبک ایرانی و اسلامی را به عنوان اولویت دنبال کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تدوین برش استانی نقشه مهندسی انقلاب فرهنگی در فارس اضافه کرد: به زودی این سند منتشر خواهد شد و در اختیار اهالی فرهنگ و رسانه قرار خواهد گرفت تا از پیشنهادهای آنها نیز بتوانیم بهره‌مند شویم.

قانعی افزود: تاکنون جمع زیادی از متخصصان در خصوص این سند اظهار نظر کرده‌اند که امیدواریم در عرصه گسترده‌تری بتوانیم این سند را دنبال کنیم.

او اضافه کرد: رویکرد جدید دیگر که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دنبال خواهد شد تقویت جریان‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در مناطق محروم است.

وی اظهار داشت: برقراری روابط حسنه و صمیمی با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و تکریم جایگاه هنر و هنرمند که به معنای واقعی باید رقم بخورد از دیگر اولویت‌های این اداره کل خواهد بود چرا که به رغم اقداماتی که در این زمینه شده اما کم کاری‌هایی نیز صورت گرفته که باید برنامه ریزی جدی تری در این زمینه داشته باشیم.

قانعی، تکریم هنرمند را تکریم جایگاه هنر دانست و افزود: ما به این مساله باور داریم و امیدواریم با این اتفاق بتوانیم زمینه ساز بازگردادن امید به جامعه فرهنگی و هنری باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در خصوص نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی این استان هم گفت: این جشنواره می‌تواند آغازی باشد بر اتفاقات خوبی که در عرصه تولید محصولات و کالاهای فرهنگی در استان شاهد خواهیم بود و انتظار است که رسانه‌ها با تمرکز این برنامه را تبلیغ کنند.

قانعی افزود: یکی از مواردی که ما در حوزه اقتصاد فرهنگ می‌توانیم کار کنیم همین جشنواره است تا نمایه‌ها و آرایه‌های فرهنگی تولید شده را به کالاها و محصولات فرهنگی قابل ارائه به خانواده ها تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: با رایزنی هایی که با برنامه ریزان جشنواره در تهران شده سعی کرده‌ایم با تمرکز بر مکتب شیراز کالای فرهنگی تولید و آثاری خلق شود که در همه کشور قابل استفاده باشد.

پایان دیماه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فارس

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز با اشاره به آغاز فعالیت دبیرخانه نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی گفت: پایان دیماه آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره است.

مهدی امیدبخش افزود: آنچه که باید دبیرخانه های استانی اهمیت دهند این بوده که بر اساس اقلیم استان نگاه خود را در بحث متن موضوعی فراخوان جشنواره متفاوت از دیگر استان‌ها ببینیم و مکتب شیراز و آنچه که به نام هنرهای بومی شیراز است را در متن فراخوان بگنجانیم که چنین هم شد.

وی ادامه داد: این جشنواره در دو بخش نوشت افزار به عنوان یکی از دغدغه جدی اهالی فرهنگ و بخش آزاد که کالا و هدایای فرهنگی را شامل می‌شود برگزار خواهد شد.

او گفت: بر اساس برنامه زمان بندی جشنواره، کار دبیرخانه از امروز آغاز خواهد شد و با اتمام زمان ارسال آثار در انتهای دیماه، کار داوری آثار نیز از اوایل بهمن ماه امسال انجام خواهد شد وهمزمان با دهه فجر شاهد آیین پایانی این جشنواره خواهیم بود.

وی اضافه کرد: جامعه هدف خود را هم شناسایی کرده‌ایم و تعامل خوبی با آموزش و پرورش استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، بنیاد نخبگان استان و خیرین نخبه پرور استان داشته‌ایم.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

مجله خبری گفتمان یزد

مجله خبری گفتمان یزد

رسانه تخصصی رصد اخبار در استان یزد

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

پایگاه خبری گفتگوی خبری صنایع معدنی

گفتگوی خبری صنایع معدنی

پایگاه رسمی اخبار معادن و مواد معدنی

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

رسانه تخصصی نهضت ملی مسکن

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

شبکه اطلاع رسانی و مرجع اخبار دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلا

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی

جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

پایگاه خبری گفتمان فارس

پایگاه خبری گفتمان فارس

با مدیریت خبری عباس ستایش گو

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها